اخبار / وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری / برگزاری مسابقات هوافضا در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

برگزاری مسابقات هوافضا در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

پنجمین دوره مسابقات دانش آموزی - دانشجویی هوافضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر سال آینده در 5 گرایش برگزار می‌شود. به گزارش خبرگزاری مهر، مهندس حضرتی- دبیر اجرایی مسابقات هوافضا با بیان اینکه مهلت ثبت نام در این مسابقه تا روز 12 اسفندماه سال جاری در نظر گرفته شده است، افزود: این مسابقه در دو بخش دانش آموزی و دانشجویی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال آینده برگزار می‌شود. دبیر مسابقه هوافضا دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه مسابقه در 5 گرایش برگزار خواهد شد، اظهار داشت: این مسابقات در بخش دانش آموزی در گرایش‌های گلایدر دانش آموزی، هاورکرافت دانش آموزی و موشک آبی پیشرفته و در بخش دانشجویی در دو گرایش گلایدر دانشجویی و روبات‌های پرنده برگزار می‌شود.

وی با اشاره به زمان برگزاری این مسابقه، خاطرنشان کرد: زمان برگزاری بخش دانش آموزی اواخر اردیبهشت 92 و بخش دانشجویی اواخر فروردین 92 خواهد بود.

حضرتی به بیان نحوه برگزاری این مسابقه پرداخت و یادآور شد: با توجه به اولین دوره برگزاری بخش مسابقه روبات‌های پرنده در سطح ملی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر کمیته برگزاری مسابقات امتیازات و امکانات ویژه‌ای برای این بخش از مسابقات در نظر گرفته است.

وی برگزاری سمینارها و کارگاه‌های آموزشی مخصوص روبات‌های پرنده توسط کادر فنی مسابقه روبات‌های پرنده دانشگاه را از جمله برنامه‌های حاشیه‌ای این مسابقه نام برد و اضافه کرد: این کادر فنی شامل اعضای تیم AUTMAV دانشگاه است که موفق به کسب دو مقام دومی در مسابقات بین المللی IMAV در هلند و آلمان شدند.

حضرتی با بیان اینکه این مسابقه از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود، گفت: انجمن علمی مهندسی هوافضا دانشگاه امیرکبیر و ستاد توسعه فناوری هوافضا برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی مسابقه هوافضا دانشگاه امیرکبیر با اشاره به تعداد تیم‌های شرکت کننده در هر یک از گرایش‌ها، یادآور شد: تاکنون 12 تیم در گرایش روبات‌های پرنده، 11 تیم در گرایش گلایدر دانشجویی، 31 تیم در گرایش گلایدر دانش آموزی، 20 تیم در گرایش هاورکرافت و 27 تیم در گرایش موشک آبی پیشرفته تایید اولیه شدند.

تاریخ خبر چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱