اخبار / دانشگاهی / برگزاری آزمون ۱۴۰۲ بدون تغییر به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

برگزاری آزمون ۱۴۰۲ بدون تغییر

<>به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، عبدالرسول پورعباس تصریح کرد: کنکور ۱۴۰۲ بر مبنای آن چیزی که پیش از این اعلام شده برگزار خواهد شد، به نحوی که سوابق تحصیلی تأثیر قطعی ۴۰ درصد و آزمون کنکور تأثیر ۶۰ درصدی خواهد داشت که مرحله اول آن در دی ماه ۱۴۰۱ برگزار و نوبت دوم آن در تیرماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

<>وی یادآور شد: ثبت نام آزمون تیرماه ۱۴۰۲ از ۱۵ فروردین آغاز می‌شود و پذیرش این دو آزمون نیز در تابستان امسال انجام می‌گیرد.

<>رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون آموزش در خصوص طرح یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که مربوط به آزمون ۱۴۰۳ به بعد است، عنوان کرد: در این نشست مباحث مختلفی مطرح شد و طراحان طرح یک فوریتی معتقدند که ما باید به مصوبه مجلس بازگردیم.

<>وی ادامه داد: مباحث مختلفی در خصوص نحوه برگزاری کنکور ۱۴۰۳ به بعد و آماده بودن زیرساخت‌ها برای تأثیر سوابق تحصیلی در نشست مجلس مطرح و نهایتاً جمع بندی شد که طرح به کمیته تخصصی بازگردد و جوانب ماجرا مجدداً مورد ارزیابی قرار گیرد.

<>پورعباس در پاسخ به این سوال که کدامیک از مصوبات (مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبه پیشین مجلس) قابلیت اجرایی دارد، گفت: هر دو مصوبه قابلیت اجرایی دارد اما بحث اصلی اثر بر سر قطعی سوابق تحصیلی است که این مهم وقتی قابل لحاظ کردن است که برای تمامی داوطلبان امکان ایجاد، ترمیم و اعلام آن فراهم شود. اگر این سه مهم در خصوص سوابق تحصیلی وجود داشته باشد، هر دو طرح قابلیت اجرایی دارد.

<>وی یادآور شد: در قانون پیشین مجلس نیز میزان تأثیر قطعی به عهده شورای سنجش و پذیرش گذاشته شده بود. به نظر می‌رسد با وجود تلاش‌های صورت گرفته این زیرساخت که سوابق تحصیلی اثر خود را داشته باشد، هنوز آماده نیست.

<>

دریافت نمونه سوالات و پاسخنامه ادوار گذشته کلیه گروه های آزمایشی
کنکورهای سراسری و آزاد از سایت سنجش3

تاریخ خبر دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱