اخبار / دانشگاهی / برگزاری آزمون هوشمند الکترونیک از ۱۴۰۳ به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

برگزاری آزمون هوشمند الکترونیک از ۱۴۰۳

<>به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان سنجش آموزش کشور، عبدالرسول پورعباس در نشست عوامل اجرایی آزمون‌ها در استان قم گفت: در برگزاری آزمون‌های امسال، اقدامات لازم برای جلوگیری از تخلفات صورت گرفته تا داوطلبان با امنیت کامل در این رقابت شرکت کنند.

<>معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه به برنامه‌های سازمان سنجش برای سال‌های آینده اشاره کرد و افزود: آزمون‌های سراسری به سمت و سوی هوشمندی و الکترونیکی شدن می‌رود و از سال ۱۴۰۳ با تحقق این نوع آزمون، هر داوطلب می‌تواند هر یک ماه یا دو ماه یک بار به‌صورت آزمایشی در رقابت‌های علمی شرکت و شانس خود برای حضور در دانشگاه مورد نظرش امتحان کند.

<>وی افزود: با برگزاری آزمون‌های هوشمند، داوطلبان می‌توانند دو آزمونی که به صورت آزمایشی در آن شرکت کرده‌اند و رضایت دارند را به عنوان آزمون‌های اصلی خود تلقی و اعلام کنند.

<>پور عباس در این نشست با اشاره به تاریخچه فعالیت‌های سازمان سنجش گفت: تا سال ۱۳۸۴ همه فعالیت‌های سازمان سنجش کاملاً دستی و کاغذی بود و هزاران نفر فقط در سازمان مرکزی در حال فعالیت بودند و سازمان‌های متعدد دیگری مانند چاپخانه‌ها، پست و ...با سازمان همکاری می‌کردند. در این دوران در برخی روزها حدود ۱۰۰ تن کاغذ بین استان‌ها در حال جابجایی بود.

<>وی در مورد دوره بعدی فعالیت‌های سازمان سنجش افزود: از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ کلیه فعالیت‌های سازمان الکترونیکی شد و نخستین نماد دولت الکترونیک در سازمان سنجش شکل گرفت که فواید بسیاری زیادی داشت و در سال ۱۳۸۵ نخستین آزمون زبان تمام الکترونیک و بدون کاغذ توسط سازمان سنجش برگزار شد و پس از آن آزمون‌های زبان بدون کاغذ برگزار شد.

<>وی افزود: در این دولت، برنامه ما برگزاری آزمون های دیگر و بویژه آزمون سراسری در سال ۱۴۰۳ بصورت بدون کاغذ است.

<>رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در این نشست وضعیت قبولی داوطلبان استان قم در آزمون سراسری، کارشناسی ارشد و دکتری را تشریح کرد.


<>
دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتری، کارشناسی ارشد
و
سایر مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

<>

تاریخ خبر پنج شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۱