اخبار / دانشگاهی / برگزاری آزمون الکترونیک پیش کارورزی در ۲۳ دانشگاه علوم پزشکی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

برگزاری آزمون الکترونیک پیش کارورزی در ۲۳ دانشگاه علوم پزشکی

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی از برگزاری آزمون های الکترونیک برای آزمون های جامع پیش کارورزی در ۲۳ دانشگاه علوم پزشکی خبر داد.

دکتر طاهره چنگیز در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ۲۳ دانشگاه علوم پزشکی نرم افزار مورد نظر را دریافت کرده اند و زیر ساخت های لازم را برای برگزاری الکترونیک آزمون ها را فراهم کرده اند.

وی افزود: از میان ۲۳ دانشگاه، ۱۱ دانشگاه توانسته اند به صورت آزمایشی آزمون ها را نیز برگزار کنند.

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی اظهار داشت: اولین دوره آزمون های پیش کارورزی به صورت تمام الکترونیک در روزهای ۲ و ۳ شهریورماه برگزار شده است و و دوره دوم در ۱۸ آذرماه در دانشگاه های متقاضی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به مزیت های برگزاری آزمون پیش کارورزی به صورت الکترونیک گفت: یکی از مهمترین مزایای این شیوه امکان برگزاری متعدد آن در طول سال تحصیلی است و دیگر محدودیت برگزاری دو نوبت در سال را ندارد.

چنگیز خاطرنشان کرد: همچنین نرم افزاری که برای این آزمون طراحی شده امکانات بسیار خوبی دارد و دانشجو حتی مشکلات شیوه سنتی را ندارد. ضمن اینکه دانشجو می تواند ابتدا گزینه ها را به صورت تمرینی تکمیل کند و پس از اطمینان، پاسخ ها را قطعی کند.

وی یادآور شد: دانشگاه های علوم پزشکی نیز سایت های کامپیوتر خود را مجهز کرده اند و برای این آزمون تنها به مراقبین نیاز است. 

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه علوم پزشکی (وزارت بهداشت) و سایر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵