اخبار / دانشگاه جامع علمی کاربردی / برنامه‌ریزی برای راه اندازی رشته گیم در مقطع کارشناسی و ارشد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

برنامه‌ریزی برای راه اندازی رشته گیم در مقطع کارشناسی و ارشد

برنامه ریزی برای ارتقای رشته های تحصیلی گیم به سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد، در دستور کار بنیاد ملی بازی های رایانه ای قرار گرفت. به گزارش خبرنگار مهر، بازی سازی رایانه‌ای به عنوان یک رشته دانشگاهی توسط بنیاد ملی بازیهای رایانه ای در دفتر برنامه ریزی آموزشی و درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی به تصویب رسیده است. براین اساس رشته - گرایش های جدید " کاردان فنی بازی سازی رایانه ای"، " کاردان حرفه ای کارگردانی و طراحی بازی های رایانه ای" و " کاردان حرفه ای کارگردانی هنری بازی های رایانه ای" در دفتر برنامه ریزی آموزشی و درسی دانشگاه جامع علمی- کاربردی تصویب شده است. ایجاد اشتغال در بخش صنعت، آموزش نیروی انسانی متخصص و متعهد با هدف تثبیت اقتدار فرهنگی ایران در جهت سند چشم انداز توسعه با توجه به پیشینه غنی فرهنگی اسلامی از اهداف اصلی راه اندازی این رشته ها در سطوح تحصیلات عالیه بوده که تدوین سرفصل و برنامه های درسی آن با همکاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای صورت گرفته است. در این راستا جلسه معارفه اساتید دانشگاه علمی کاربردی گیم با حضور دکتر بهروز مینایی مدیرعامل و محمد بیطرف قائم مقام مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای برگزار شد. در این جلسه سید ادریس مستقیم به عنوان استاد رشته طراحی پایه و هادی یادگاری به عنوان استاد درس مبانی هنرهای تجسمی، حسام بنی اقبال به عنوان استاد درس های داستان نویسی و زیبا شناسی و جعفر بختیار به عنوان استاد درس کارگاه عمومی رایانه و کاربینی معرفی شدند. بنیاد ملی بازی های رایانه ای برنامه های آموزشی خود را پیش تر با تاسیس انستیتو ملی بازی سازی به عنوان نخستین مرکز تخصصی آموزش ساخت بازی در کشور، آغاز کرده بود.

تاریخ خبر سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۱