اخبار / دانشگاهی / بررسی پذیرش دانشجوی دکتری آزاد در کمیسیون آموزش مجلس به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

بررسی پذیرش دانشجوی دکتری آزاد در کمیسیون آموزش مجلس

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: پذیرش دانشجو در مقطع دکتری دانشگاه آزاد عصر روز یکشنبه ۹ آبان ماه ۹۵ با حضور رئیس این دانشگاه در کمیسیون آموزش و تحقیقات بررسی شد.

محمد باقر عبادی در گفتگو با مهر افزود: حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد، عصر روز گذشته یکشنبه ۹ آبان ماه ۹۵ در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی حاضر شد و به سئوالات تعدادی از نمایندگان درباره کیفیت دوره دکتری این دانشگاه پاسخ داد.

وی ادامه داد: در این جلسه از میرزاده، درباره کیفیت دوره دکتری، رعایت ضوابط شورای گسترش وزارت علوم در پذیرش دانشجویان دکتری، تعداد اعضای هیات علمی متناسب با تعداد دانشجویان پذیرش شده و برخی موضوعات دیگر، سئوالاتی شد که وی به تمام آنها پاسخ داد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: در این جلسه که بیش از یک ساعت به طول انجامید، رئیس دانشگاه آزاد عنوان کرد که تمام ضوابط پذیرش دانشجوی دکتری توسط دانشگاه آزاد رعایت شده و این دانشگاه براساس قانون عمل می کند.

وی یادآورشد: با وجود توضیحات رئیس دانشگاه آزاد، برای روشن شدن تمام ابعاد قضیه، نیاز به بررسی بیشتری است.

به گزارش مهر، به گفته برخی از نمایندگان، پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی طی سال های ۹۳ و ۹۴ به لحاظ کمی و کیفی فاقد بررسی و پیش‌بینی‌های دقیق بوده برهمین اساس طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی برای بررسی نحوه پذیرش دانشجویان در مقطع دکتری به  هیات رئیسه مجلس ارایه شد و سپس هیات رئیسه مجلس، سئوالات نمایندگان را جهت تبیین موضوع و بیان معیارها و شاخص‌هایی که منجر به پذیرش تعداد قابل توجهی از دانشجویان در مقطع دکتری این دانشگاه شده بود به کمیسیون آموزش ارایه داد تا با حضور مسئولان دانشگاه آزاد بررسی کند. 

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتری 
و سایر مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵