اخبار / دانشگاهی / بازنگری ۱۰۴ عنوان برنامه درسی در دانشگاه جامع علمی کاربردی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

بازنگری ۱۰۴ عنوان برنامه درسی در دانشگاه جامع علمی کاربردی

<>به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، نخستین نشست توجیهی پروژه بازنگری برنامه‌های درسی علمی کاربردی با حضور معاونین، مدیران، اعضا هیأت علمی و کارشناسان ستاد مرکزی و واحدهای استانی دانشگاه برگزار شد.

<>در این نشست اصغر کشت کار قائم مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص اهداف و اهمیت پروژه ملی بازنگری برنامه‌های درسی علمی کاربردی، بر ضرورت این امر به شکل مستمر با بهره مندی از ظرفیت کارشناسی داخلی دانشگاه تاکید کرد.

<>کشت کار افزود: آموزش به عبارتی انتقال تجربه و سرمایه گذاری برای توسعه جامعه است، ایجاد ۱۲۵ رشته جدید که طی یک حرکت جهادی و بی سابقه در دانشگاه جامع علمی کاربردی برای مشاغل نوظهور و مبتنی بر آینده شکل گرفت، یکی از دلایل استقبال متفاوت نسبت به سال‌های قبل از رشته‌های این نظام آموزشی است.

<>قائم مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: دوره‌هایی که پایه علمی ندارند در مرحله بازنگری باید مورد تأمل قرار گرفته و در صورت عدم نیاز جامعه حتی منسوخ شوند، نباید بازنگری صرفاً محدود به رشته‌های فعلی باشد بلکه می‌توان با نگاه آینده پژوهی و پس از تحلیل مشاغل روز، به ایجاد رشته‌های جدید نیز منجر شود.

<>در این نشست علیرضا جمالزاده سرپرست دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: به دنبال مصوبه اخیر هیأت رئیسه دانشگاه مبنی بر همفکری و همراهی تمامی صاحب نظران در خانواده بزرگ علمی کاربردی برای پیاده سازی یکی از مأموریت‌های جدی و مستمر دفتر برنامه‌ریزی درسی در خصوص بازنگری رشته‌های علمی کاربردی، همپای تدوین رشته‌های جدید است.

<>وی افزود: این طرح مستمر و بر پایه سیاست‌ها و راهبردهای کلان و اخیر نظام آموزش علمی کاربردی و با قصد کیفی سازی بیش از پیش فعالیت‌های آموزشی همگام با فاز نخست هوشمندسازی فرآیندهای دانشگاه می‌باشد.

<>سرپرست دفتر برنامه ریزی درسی و دبیر شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: هرچند بازنگری برنامه‌های درسی در نظام‌های آموزشی همواره مورد توجه بوده و امری غیر قابل اجتناب است ولی این امر برای این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه مأموریت گرا و پاسخگوی نیاز بازار و حوزه‌های شغلی، جدی تر و ضروری‌تر است. جمالزاده افزود: این طرح به عبارتی موجب کادرسازی غیر ساختاری از طریق جریان سازی و آماده سازی ظرفیت‌های داخلی و علاقه مندان به مشارکت در حوزه برنامه ریزی درسی است.

<>تبین مباحث مالی پروژه توسط دکتر باقری فراهانی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه جامع علمی کاربردی و تاکید بر حمایت همه جانبه از دیگر محورهای این نشست بود.

<>در ادامه، کشاورز معاون دفتر برنامه ریزی درسی و صادقی، ضمن تبیین ابعاد پروژه، به تشریح فرآیند اجرایی و چگونگی اقدام برای برنامه ریزی و هماهنگی برای تشکیل کمیته‌های علمی تخصصی بازنگری و مجموعه وظایف پیش بینی شده برای آن پرداختند.


<>
دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های کارشناسی
و سایر مقاطع دانشگاه علمی کاربردی
 و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر یکشنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۱