اخبار / دانشگاهی / بازدید علمی دانشجویان قزوین از نیروگاه خورشیدی طالقان به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

بازدید علمی دانشجویان قزوین از نیروگاه خورشیدی طالقان

اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان قزوین از نیروگاه خورشیدی طالقان بازدید کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، برنامه بازدید علمی از نیروگاه خورشیدی طالقان با حضور 40 نفر از اعضای این باشگاه برگزار شد.
بازدید از کلکتور سهموی خطی، کلکتور فرنل، خشک کن خورشیدی، دیش سهموی، هلیوستات، آبگرمکن خورشیدی ... و همچنین بازدید از نمایشگاه دایمی انرژی‌های نو و تجدیدپذیر نیروگاه از مهم‌ترین بخش‌های این بازدیدبود.
عملیات ساخت نیروگاه خورشیدی طالقان در سال 1375 آغاز و در سال 1384 به پایان رسید و در حال حاضر در مرحله برداشت اطلاعات است.
این نیروگاه به ظرفیت 30 کیلو وات نخستین و بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی فتو ولتاییک تزریق به شبکه در ایران محسوب می‌شود و توسط شرکت مهندسی کاراندیشان، پیمانکار سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا) وابسته به وزارت نیرو (معاونت انرژی) اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.
سیستم انرژی خورشیدی سایت طالقان متشکل از سلول‌های فتوولتاییک به ظرفیت 10 کیلووات، دستگاه الکترولیز آب به ظرفیت 5 کیلووات و ظرفیت اسمی تولید یک نرمال مترمکعب در ساعت هیدروژن، سیستم پیل سوختی به ظرفیت 2/1 کیلووات از نوع پلیمری، کمپرسور هیدروژن، مخزن هیدروژن 1 متر مکعبی، باتری‌خانه و مبدل‌های DC/AC است.
در حال حاضر تولید متوسط روزانه این مجموعه بر اساس ماه‌های مختلف سال در حدود 100 کیلو وات و مشتمل بر تعداد 684 عدد پانل خورشیدی 45 واتی ساخت شرکت فیبـر نوری ایــران، 12 عدد اینورتر 2500 واتی و یک دستگاه سیستم ثبت و کنترل اطلاعات ساخت شرکت SMA آلمان و میزان انرژی تولیدی توسط این نیروگاه حدود 40 مگاوات در سال است.

تاریخ خبر دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲