اخبار / دانشگاهی / این‌بار شورای دانشگاه شیراز به رئیس جمهور نامه نوشت به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

این‌بار شورای دانشگاه شیراز به رئیس جمهور نامه نوشت

<>شورای دانشگاه شیراز نوشت: نامه دانشگاه علوم پزشکی دارای ابهامات و مطالب نادرستی است و تقاضا داریم صورتجلسه تفاهم و جداسازی نهایی بین دانشگاه های شیراز مبنای عمل قرار گیرد.

<>به گزارش خبرگزاری مهر، در پی اختلافات پیش آمده بین دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز و نامه نگاری های ۲ دانشگاه به رئیس جمهور، شورای دانشگاه شیراز دومین نامه این دانشگاه را خطاب به حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور به شرح زیر نوشت:

<>جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی

<>رئیس جمهوری اسلامی ایران

<>با سلام و تحیات

<>احتراماً، درخصوص نامه ‏ی سرگشاده اعضاء هیات ممیزه دانشگاه علوم پزشکی شیراز خطاب به حضرتعالی مربوط به اراضی مورد ادعای آن دانشگاه ضمن احترام به این اساتید بزرگوار، از آنجا که ابهامات و مطالب نادرستی در نامه مذکور وجود دارد که از دید آنان مغفول مانده است جهت تنویر اذهان این فرهیختگان و استحضار حضرتعالی مواردی به شرح ذیل معروض می دارد:

<>۱-موقوفه بودن اراضی تحت تصرف دانشگاه شیراز که مستند به اسناد مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران با بهره برداری دانشگاه شیراز است در هیچ مرجع قضایی یا اجرائی نه تنها به اثبات نرسیده است که طی بررسی های به عمل آمده از سوی کمیسیون مستندسازی در معاونت حقوقی ریاست محترم جمهوری ملکی بودن آنها ثابت شده و مورد تایید قرار گرفته است.

<>همچنین خاطرنشان می کند رئیس کل دادگستری استان به عنوان عالیترین مقام قضایی استان در مصاحبه مندرج در روزنامه خبر جنوب مورخ ۱۹ اسفند صفحه ۶ به صراحت بیان نمودند «این اراضی هم در تصرف دانشگاه شیراز و سند مالکیت آن به نام دانشگاه شیراز است

<>بنابراین موقوفه بودن اراضی مذکور بر خلاف ادعاهای مکرر دانشگاه علوم پزشکی در هیچ مرجعی به اثبات نرسیده و مردود است.

<>۲-نقل قولی که از جانب مدیر حقوقی این دانشگاه در کمیسیون لوایح مبنی بر وقف بودن اکثریت زمین ۴۰۰ هکتاری در نامه اعضاء هیات ممیزه دانشگاه علوم پزشکی شیراز دیده می شود صحیح نبوده و در بهترین حالت ناشی از سوء برداشت مدیران دانشگاه مذکور حاضر در جلسه کمیسیون لوایح است.

<>-۳طرح تجمیع واحدهای پراکنده‏ دانشگاه شیراز از سالیان دور با صرف هزینه های هنگفت طراحی شده و سه بار موضوع در هیئت وزیران مطرح شده و دارای مصوبات هیئت وزیران، هیئت امناء  و تخصیص اعتبار از سازمان مدیریت و برنامه ریزی بوده که بخشی از آن نیز اجراء و مابقی در حال اجرا است. با اجرای کامل طرح مذکور پیش بینی آن است که سالیانه بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال از هزینه های دانشگاه کاسته می شود که مصداق بارز اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

<>-۴به استحضار حضرتعالی می‏رساند که احداث مراکز بهداشتی و درمانی در اراضی دیگر امکان‏پذیر است ولی دانشگاه شیراز برای توسعه جز اراضی مذکور گزینه‏ دیگری ندارد. قابل ذکر است که مجوز لازم برای فروش ساختمان‏ ها و اراضی سطح شهر دانشگاه شیراز صرفاً به منظور اجرای طرح تجمیع دانشگاه در پردیس ارم از طرف هیأت امناء صادر شده و با درآمد حاصله از آن بدون بار مالی برای دولت اجرای طرح تجمیع دانشگاه میسر است.

<>از حضرتعالی که پیام‏ آور تدبیر و امید در دولت یازدهم هستید استدعا دارد با درخواست اعضاء فرهیخته علمی که در بین آنان نیمی از دانشمندان ایرانی جهان اسلام و چهره‏ های ماندگار علمی حضور دارند نسبت به توسعه آینده دانشگاه شیراز به عنوان بزرگترین دانشگاه جامع منطقه جنوب کشور بذل عنایت فرموده و صورتجلسه تفاهم و جداسازی نهایی بین دانشگاه های شیراز و علوم پزشکی شیراز مورخ ۱۱ مهر ماه ۶۹ که با امضاء ۲ وزیر فرهنگ و آموزش عالی معین و وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایرج فاضل طی نامه مشترک به نامه شماره ۲۳۳۷۸/۸۱۹۶/۷۲ مورخ ۲۲ آبان ۱۳۶۹ و به هر ۲ دانشگاه ابلاغ شده است، همچنان مبنای عمل قرار گیرد. از خداوند متعال موفقیت دولت تدبیر و امید را در صحنه ‏های بین‏ المللی و داخلی خواستاریم.

<>به گزارش مهر، در پی اختلاف بین دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر سر زمینی به مساحت ۴۰ هکتار، اعضای هیئت ممیزه دانشگاه شیراز در اعتراض به این موضوع استعفا دادند.

<>۱۸ اسفند ماه نیز دانشمندان برتر جهان اسلام، چهره های ماندگار و اساتید نمونه کشوری دانشگاه شیراز در نامه ای خطاب به رئیس جمهور اعلام کردند : در اعتراض به تعدی به اراضی دانشگاه شیراز، همه فعالیت های آموزشی، علمی و پژوهشی خود را تعطیل می کنند.

<>۲۰ اسفند ماه ۱۳۹۳ دانشگاه علوم پزشکی شیراز به رئیس جمهور نامه نوشتند و وی را به جلسه ای جهت ارائه توضیحات کامل و با ارائه مستندات مبنی بر موقوفه بودن اراضی مورد ادعا دعوت کردند.​

تاریخ خبر سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳