اخبار / دانشگاهی / ایران یکی از کشورهای سرآمد در حوزه تحقیقات سلول‌های بنیادی است به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

ایران یکی از کشورهای سرآمد در حوزه تحقیقات سلول‌های بنیادی است

ئیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه ایران یکی از کشورهای سرآمد در حوزه تحقیقات سلول‌های بنیادی است، گفت: زیرساخت علمی مناسبی برای توسعه سلول‌درمانی در کشور فراهم شده است. به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمدباقر لاریجانی رئیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران صبح امروز در حاشیه جشنواره بین‌المللی رویان در جمع خبرنگاران گفت: مسائل اخلاقی در سلول‌درمانی یکی از مسائل مهم است که استفاده از سلول‌های بنیادی باید بر اساس اخلاق صورت بگیرد.
وی افزود: به طور معمول استفاده از سلول‌های بالغ در درمان بیماری‌ها مشکل اخلاقی ایجاد نمی‌کند. ولی استفاده از سلول‌های جنینی با حواشی همراه است و در این مورد قوانینی نیز به تصویب رسیده است.
لاریجانی ادامه داد: استفاده از سلول‌های بنیادی جنینی باید با رعایت چارچوب از پیش تعیین شده باشد.
رئیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه ایران یکی از کشورهای سرآمد در حوزه تحقیقات سلول‌های بنیادی است، گفت: زیرساخت علمی مناسبی برای توسعه سلول‌درمانی در کشور فراهم شده است.
وی با اشاره به اینکه بیماران تحت درمان سلول‌درمانی در مراکز تحقیقاتی مورد درمان هستند، گفت: به دلیل ناشناخته بودن برخی از ابعاد درمان و امنیت بیماران مسئله سلول‌درمانی اهمیت بسیاری دارد.

تاریخ خبر پنج شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۲