اخبار / دانشگاهی / ایجاد پاتوق‌های فرهنگی در خانه‌های دانشجویی دانشگاه علامه به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

ایجاد پاتوق‌های فرهنگی در خانه‌های دانشجویی دانشگاه علامه

مدیر امور فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی از ایجاد پاتوق های فرهنگی در خانه های دانشجویی دانشگاه در آینده نزدیک خبر داد.
حجت الله الماسی از ایجاد پاتوق فرهنگی درسطح خانه های دانشجویی دانشگاه به منظور ارتقای سطح اطلاعات، دانش و بینش دانشجویان خبر داد و افزود: اولین پاتوق فرهنگی دانشگاه درآذرماه جاری افتتاح خواهد شد.
وی با اشاره به ضرورت ایجاد این پاتوق‌ها اظهار داشت: پاتوق فرهنگی مکانی است فرهنگی، هنری، در پاسخ به نیازها و علائق دانشجویان که به منظور فراهم نمودن زمینه رشد و استعدادهای آنها در خانه های دانشجویی ایجاد می شود.
مدیر فرهنگی دانشگاه هدف از ایجاد این مکان را ارتقاء سطح توانمندی دانشجویان در زمینه بحث گروهی، تفکر انتقادی، حل مساله؛ غنی سازی اوقات فراغت و جلوگیری از اتلاف وقت ؛ ایجاد محیطی شاداب و بانشاط برای تعامل و تعاطف دانشجویان در خانه های دانشجویی؛ بسط فرهنگ مطالعه و بالا بردن قدرت تحلیل و اظهار نظر دانشجویان بیان کرد.
الماسی با اشاره به بخش ها و برنامه های فرهنگی پیش بینی شده در این مکان افزود: با توجه به نیازسنجی انجام شده از دانشجویان، ایجاد زمینه مناسب برای بحث آزاد (گفتگوی گروهی) و برگزاری مسابقه بحث آزاد بین گروه ها و رشته های مختلف در طی هر نیمسال تحصیلی، ارائه محصولات آموزشی و فرهنگی از قبیل: روزنامه، نشریات، نرم افزارهای تخصصی وسی دی های آموزشی مفید، رایانه سرگرمی، از بخش ها و فعالیت های موردنظر در پاتوق است.
وی با اشاره به نحوه مدیریت و نظارت بر عملکرد این اماکن در سطح خانه های دانشجویی اظهار داشت: مدیریت پاتوق به عهده رابط امور فرهنگی و تحت نظارت رئیس کمیته اجرایی فعالیت­های فرهنگی دانشگاه خواهد بود.

تاریخ خبر چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲