اخبار / دانشگاهی / ایجاد مدارس پرستاری در بیمارستانهای برخوردار از امکانات آموزشی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

ایجاد مدارس پرستاری در بیمارستانهای برخوردار از امکانات آموزشی

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از توسعه مراکز عالی آموزش پزشکی بعنوان مهمترین دغدغه این وزارت بهداشت و درمان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه سمنان، سیدامیر محسن ضیایی در آیین معارفه رییس جدید دانشگاه علوم پزشکی سمنان از اجرای طرح توسعه جغرافیایی مراکز عالی آموزش سلامت در کشور به عنوان هدفگذاری این وزارتخانه در دولت یازدهم، خبر داد و خاطرنشان کرد: توسعه مراکز عالی آموزش پزشکی دغدغه کنونی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تمرکز این وزارتخانه بر ارتقای کیفی و کمی آموزش پزشکی در نقاط مختلف کشور، ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مشکل جدی اعتباری مواجه است و به ویژه در سالهای گذشته اعتبار چندانی به بحث آموزش پزشکی اختصاص نیافته است.
وی به سهم قابل توجه آموزشهای پزشکی از کل آموزش عالی در کشور اشاره و تصریح کرد: یک سوم تولید مقالات علمی کشور مربوط به حوزه سلامت و پزشکی است درحالیکه سهم اعتبار پژوهشی و پژوهشگران این بخش یک سوم کل تولیدکنندگان مقالات علمی معتبر کشور نیست.
وی پزشکی را علم نافع برای جامعه خواند و افزود: با گسترش آموزش پزشکی، جامعه بیشترین بهره را می‌برد و به سلامت مردم کمک بزرگی می شود.
ضیایی خاطرنشان کرد: در دوران پس انقلاب، تربیت نیروی انسانی در عرصه پزشکی از حد نیاز در کشور فراتر رفتیم و ادغام ارایه خدمات و آموزش پزشکی در یک وزارتخانه وضعیت مطلوبی به همراه داشته است.
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در دیدار جداگانه ای با استاندار سمنان، رویکرد دولت تدبیر و امید را افزایش کیفی خدمات بهداشتی درمانی بیان کرد و با اشاره به گستردگی این وزارتخانه، افزود: در حال حاضر 410 هزار نفر در این وزارت خانه فعالیت می کنند.
وی از طرح ایجاد مدارس پرستاری در بیمارستانهای دارای امکانات آموزشی خبر داد و گفت: این مدارس با هدف ارتقای دانش و تجربیات پرستاران ایجاد می شود.
وی در خصوص طرحهای این وزارت خانه برای رفع مشکل کمبود پزشک متخصص در استانها ابراز امیدواری کرد: با مصوبه مجلس شورای اسلامی و اختصاص 30 درصد ظرفیت پذیرش دانشگاههای علوم پزشکی به افراد بومی و الزام خدمت در محل تحصیل به مدت 12 سال این مشکل برطرف شود.

تاریخ خبر پنج شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۲