اخبار / تحصیلات خارج / ايران مدارك تحصيلي دانشگاه‌هاي پزشكي اوكراين را تأييد نمي‌كند به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

ايران مدارك تحصيلي دانشگاه‌هاي پزشكي اوكراين را تأييد نمي‌كند

نماينده مجلس اوكراين گفت: به دليل فساد مالي و سطح بسيار پايين تخصص پزشكاني كه در دانشگاه‌هاي اوكراين مشغول به تحصيل بودند، ايران از تأييد مدارك تحصيلي اوكراين خودداري كرده است.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از رسانه‌هاي اوكراين، "آنتولي گريتسنكو " رئيس كميته مجلس در امور امنيت و دفاع ملي اوكراين در جمع خبرنگاران گفت: به دليل فساد مالي و سطح بسيار پايين تخصص پزشكاني كه در دانشگاه‌هاي اوكراين از جمله در دانشگاه ملي پزشكي "باگامولتس " مشغول به تحصيل بودند، ايران از تأييد مدارك تحصيلي اوكراين خودداري كرده است.

وي افزود: در واقع امروز در اوكراين به جاي اينكه درس بخوانند، اقدام به خريداري مدارك تحصيلي مي‌كنند.

گريتسنكو ادامه داد: امتحان مقدماتي از 300 تا 500 دلار و امتحان اصلي از 1 هزار تا 1 هزار و 500 دلار مي‌ارزد.

وي افزود: كشورهاي اروپايي، آمريكا و كانادا مدتي است كه به چنين جمع بندي رسيده‌اند. پزشكان اوكرايني كه مي‌خواهند در آن كشورها استخدام شوند با ارزشيابي مجدد و آموزش تكميلي مواجه مي‌شوند كه بسيار تحقيرآميز است. فقط تعداد انگشت شماري از پزشكان اوكرايني در آن كشورها مي‌توانند بدون مقدمات وارد كار پزشكي در اين كشورها شوند و بيشتر آنها به عنوان پرستار و يا كارمند آزمايشگاه شروع به كار مي‌كنند و بعداً مي‌توانند به كار معالجه بپردازند.

به نظر گريتسنكو فساد مالي در دانشگاه‌ها و پايين آمدن سطح آمادگي دانشجويان، مي‌تواند بدنامي اوكراين و خروج اين كشور از بازار بين‌المللي ارائه خدمات آموزشي را به دنبال داشته باشد.

اين نماينده مجلس تأكيد كرد: در ايران هنوز دانشگاه‌هاي فني اوكراين معتبر هستند، ولي در صورتي كه در سيستم آموزشي و مبارزه با فساد مالي اوكراين تغييرات ريشه‌داري انجام نشود،‌ دانشگاه‌هاي فني ما نيز در ايران اعتبار خود را از دست مي‌دهند.

تاریخ خبر پنج شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۰