اخبار / دانشگاهی / انعقاد تفاهم‌نامه میان روسای دانشگاه‌های ارومیه و یوزونجی ییل به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

انعقاد تفاهم‌نامه میان روسای دانشگاه‌های ارومیه و یوزونجی ییل

روسای دانشگاه ارومیه و دانشگاه یوزونجی ییل با امضاء تفاهم نامه "طرح مولانا" به روند تبادل استاد و دانشجو طی تفاهم نامه منعقده قبلی سهولت بیشتری بخشیدند.
به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان غربی، پروفسور حسن صدقی رییس دانشگاه ارومیه و هیات همراه در دیداری با پروفسور پیامی باتتال، رییس دانشگاه یوزونجی ییل ضمن تاکید بر لزوم برقراری روابط علمی بین اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دو دانشگاه به امکانات و پتانسیل‌های موجود در دانشگاه ارومیه اشاره کرد.
وی بر اشتراکات فرهنگی دو کشور و به تبع آن دو دانشگاه تأکید و اعتقاد به دین و کتاب آسمانی قرآن کریم را مهمترین اشتراک بین دو کشور بیان کرد.
پروفسور حسن صدقی در این بازدید ضمن حضور در دانشکده های کشاورزی، ادبیات، دامپزشکی، علوم، فنی و مهندسی و اقتصاد و مدیریت از لابراتوار مرکزی تازه تأسیس این دانشگاه بازدید کرد.
وی این بازدیدها و مذاکرات امکانات سخت افزاری این دانشگاه را جهت انجام پروژه‌های مهم علمی غنی ارزیابی کرده و خاطرنشان کرد: اساتید دانشگاه ما می‌توانند جهت بهره‌مندی از برخی امکانات علمی براساس مذاکرات انجام یافته در دانشگاه یوزونجی ییل فعالیت علمی کنند و دیگر نیازی به عزیمت به کشورهای اروپایی نیست.
صدقی ضمن ابراز خرسندی از وجود برخی دستگاه های جدید در زمینه شیمی و نانو در این دانشگاه اظهار امیدواری کرد: اساتید دانشگاه ارومیه از این پس فرصت‌های مطالعاتی خود را در کشور دوست، همسایه و برادر ترکیه سپری کنند.
صدقی، "وحدت و یکپارچگی" به ویژه بین دانشگاهیان را حائز اهمیت ارزیابی و همیاری را در کنار همکاری در تعاملات علمی و فرهنگی مهمترین شاخص موفقیت برشمرد.
رییس دانشگاه ارومیه موفقیت کشورهای همسایه بالاخص کشورهای مسلمان را موجب افتخار جمهوری اسلامی ایران برشمرد و در این بین نقش دانشگاهیان را در حل مشکلات موجود منطقه بسیار حساس عنوان کرد.
پروفسور پیامی باتتال، رییس دانشگاه یوزونجی ییل نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور هیات دانشگاه ارومیه در دانشگاه یوزونجی ییل، گفت: بسیار مشتاقیم که با این دانشگاه و اساتید مجرب موجود تعاملات علمی و فرهنگی داشته باشیم.
وی افزود: دنیای امروز به سرعت رو به رشد است و متاسفانه این رشد با تاخیر حداقل 5 سال به منطقه ما میرسد و این دانشگاهیان هستند که باید سرعت رشدمان را مترادف با رشد دنیای روز رقم بزنند؛ ما از نظر فکری و علمی از اروپائیان چیزی کم نداریم فقط کافیست دست در دست هم دهیم و در این صورت هیچ قدرتی یارای مقابله با ما دانشگاهیان کشورهای مسلمان نخواهد بود.
"پیامی باتتال" اظهار کرد: ما با گامهایی استوارتر آماده تعاملات علمی و فرهنگی با دانشگاه ارومیه هستیم و در این راستا دست همکاری شما را به گرمی می‌فشاریم.

تاریخ خبر چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۲