اخبار / استخدامی / انتشار دومین فراخوان جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی کشور به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

انتشار دومین فراخوان جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی کشور

<>به گزارش خبرنگار مهر، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره اینکه عناوین و ضرایب دروس آزمون کنکور سراسری و دروس مؤثر بر سابقه تحصیلی (امتحانات نهایی) چگونه تعیین می‌شوند اعلام کرد: عناوین و ضرایب دروس آزمون کنکور سراسری به پیشنهاد سازمان سنجش آموزش کشور و دروس مؤثر در سابقه تحصیلی به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش، تا پیش از شروع سال تحصیلی جدید (حداکثر تا پایان شهریورماه) توسط شورای سنجش و پذیرش دانشجو تعیین و برای یک بازه سه ساله اعلام می‌شود.

<>در صورت نیاز، این عناوین و ضرایب بعد از سه سال مورد بازنگری قرار گرفته و تغییرات برای یک بازه سه ساله دیگر پیش از شروع اولین سال تحصیلی منتهی به اولین آزمون سراسری بعدی به اطلاع داوطلبین خواهد رسید.

<>همچنین درباره دروس عمومی و ضرایب این دروس در آزمون ۱۴۰۲ (و بعد از آن) اعلام شده است؛ دروس عمومی از این پس در سوابق تحصیلی دانش آموزان مورد توجه ویژه خواهند بود. عناوین و ضرایب آنها در هر یک از گروه‌های آزمایشی به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش و تصویب شورای سنجش و پذیرش دانشجو تعیین و اعلام خواهد شد.

<>به این ترتیب میزان تسلط داوطلبین بر محتوا و مفاهیم دروس عمومی بر اساس سابقه تحصیلی آنها مورد توجه مؤثر قرار خواهد گرفت و این دروس دیگر به صورت تستی و چند گزینه‌ای (که تأثیری بر سنجش میزان و عمق یادگیری نداشت) در آزمون سراسری مورد آزمون نخواهند بود.

<>

منابع، جزوات و نمونه سوالات آزمون های استخدامی

تاریخ خبر شنبه ۰۵ شهریور ۱۴۰۱