اخبار / دانشگاهی / انتشار حدنصاب دانشگاه ها برای کنکور دکتری در دهه اول اردیبهشت به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

انتشار حدنصاب دانشگاه ها برای کنکور دکتری در دهه اول اردیبهشت

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتـــری و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور آخرین آمار دریافت کارنامه آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۵ و زمان اعلام حدنصاب دانشگاه ها برای داوطلبان را اعلام کرد.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: از تعداد ۱۵۸ هزار و ۲۵۳ داوطلب که در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۵ ثبت نام کردند تعداد ۱۲۷ هزار و ۷۲۴ نفر در جلسه آزمون حاضر بودند که از این تعداد تاکنون ۱۱۴ هزار و ۷۱۱ داوطلب نسبت به دریافت کارنامه خود اقدام کرده اند.

وی گفت: در واقع ۹۰ درصد داوطلبان شرکت کننده در آزمون کارنامه خود را دریافت کرده اند که توصیه می شود سایر افراد نیز هرچه زودتر کارنامه خود را از سایت سازمان سنجش دریافت کنند.توکلی گفت: داوطلبانی که دارای نمره کل تراز نهایی مثبت باشند می توانند مطابق ضوابط مندرج در مرحله  انتخاب کد رشته محل شرکت کنند. تاکنون ۶ هزار و ۵۳۶ داوطلب نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کرده اند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته تا شنبه ۲۱ فروردین ۹۵ فرصت دارند برای انتخاب رشته محل به سایت سازمان سنجش و حداکثر ۵۰ کد رشته محل را از میان کدرشته های امتحانی مربوط انتخاب کنند.

وی افزود: بر اساس انتخاب رشته به عمل آمده، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو، نسبت به اعلام حد نصاب هر کد رشته محل و سایر شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو برای ارزیابی تخصصی (مرحله دوم آزمون) از طریق سایت خود در پایان هفته اول اردیبهشت ماه ۹۵ اقدام می کنند.

توکلی گفت: داوطلبان دارای حدنصاب مطابق با اطلاعیه دانشگاه ها و موسسات پذیرنده که بر روی دانشگاه ها و موسسات ذیربط قرار می گیرد، لازم بر اساس برنامه زمانی اعلام شده نسبت به ارائه مدارک و ثبت نام برای سایر مراحل اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش تاکید کرد: عدم مراجعه و اقدام مطابق با اطلاعیه دانشگاه ها و موسسات پذیرنده به منزله انصراف از پذیرش در آن دانشگاه و یا موسسه است و و امکان آزمون کتبی و مصاحبه مجدد وجود نخواهد داشت.
دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتـــری و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۵