اخبار / دانشگاهی / انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۹۹ آغاز شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۹۹ آغاز شد

<>به گزارش خبرنگار مهر، کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۳۹۹ به همراه دفترچه راهنمای انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org  منتشر شده است.

<>داوطلبان می توانند با استفاده از شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین مشخصات شناسنامه‌ای داوطلب (نام‌خانوادگی و نام، شماره شناسنامه و تاریخ تولد) کارنامه نتایج اولیه خود را مشاهده کنند.

<>آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۳۹۹ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور صبح پنجشنبه ۹ مردادماه ۹۹ در ۷ گروه آموزشی و ۲۴۵ کدرشته امتحانی در ۱۴۳ حوزه امتحانی در ۶۰ شهرستان مختلف کشور برگزار شد.

<>در این دوره از آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۹۹ تعداد ۱۷۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب ثبت نام کرده بودند که ۷۰ درصد در جلسه آزمون حاضر بودند و ۳۰ درصد در این آزمون شرکت نکردند.

<>مجازین آزمون دکتری ۹۹ تعداد ۱۱۶ هزار و ۴۰ نفر است که ۶۲ هزار و ۹۳۸ نفر در دوره روزانه مجاز شده اند.

<>این گروه از داوطلبان که براساس مندرجات کارنامه اولیه، مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده اند می توانند از امروز دوشنبه ۳ شهریور تا روز چهارشنبه ۵ شهریور نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی خود (حداکثر ۵۰ کدرشته محل درصورت وجود) با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، در سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

<>دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی این آزمون از طریق سایت سازمان سنجش از روز یکشنبه ۲ شهریور در اختیار داوطلبان مجاز به انتخاب رشته قرار گرفته است.

<>پس از انتخاب رشته اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و ...) همراه با برنامه زمانی مراجعه به دانشگاه های مجری در دهه سوم شهریورماه ۹۹ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد.

<>داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند و علاقه مند به انتخاب رشته های دانشگاه های آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه آن دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، اقدام کنند.

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتری
و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر دوشنبه ۰۳ شهریور ۱۳۹۹