اخبار / دانشگاهی / انتخاب رشته مهمانی مبنا آغاز شد- اولویت مهمانی با دختران به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

انتخاب رشته مهمانی مبنا آغاز شد- اولویت مهمانی با دختران

فرایند انتخاب رشته مهمانی مبنا برای ورودیهای جدید دانشگاههای کشور آغاز شد و اولویت مهمانی با دانشجویان دختر است.
به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با ثبت نام و انتخاب رشته مهمانی مبنا در سامانه سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، برای مقاطع کاردانی و کارشناسی، جزئیات آن اعلام شد.
شرايط و ضوابط كلي متقاضيان
متقاضي باید در رشته هاي متمركز آزمون سراسري سال 1392 در يكي از مقاطع كارداني يا كارشناسي پذيرفته شده باشد و در موسسه محل قبولي ثبت نام کرده و به عنوان دانشجو تلقي شود.
چه کسانی شامل مهمانی مبنا نمی شوند
پذيرفته شدگان رشته‌هاي داراي شرايط خاص و معرفي شدگان رشته هاي نيمه متمركز براي شركت در مراحل مصاحبه، معاينه و يا آزمون علمي و عملي در اين مرحله مشمول استفاده از آئين نامه نیستند.
پذيرفته‌شدگان رشته‌هاي مختلف تحصيلي دانشگاههاي علوم پزشكي ( به عبارتي دانشگاهها و موسسات آموزش عالي وابسته به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي)، پذيرفته‌شدگان رشته دكتري دامپزشكي و دانشگاه آزاد اسلامي مشمول استفاده از اين آئين نامه نیستند.
دانشجويان پذيرفته شده در آزمونهاي سراسري قبل از سال 1392 دراين مقطع زماني مشمول استفاده از آئين نامه نمي‌شوند.
اولویت مهمانی با دختران
بر اساس اعلام وزارت علوم و سازمان سنجش همچنین طبق ماده 27 آيين نامه مهمانی مبنا، اولويت ميهماني مبنا با دانشجويان دختر است.
دانشجويان در صورت دارا بودن حداقل 90 درصد نمره آخرين فرد پذيرفته شده در سهميه متقاضي (با رعايت تمام شرايط و ضوابط آزمون سراسري) در كد رشته محل مورد تقاضا مي‌تواند متقاضي ميهمان مبنا شوند.
ظرفيت ميهماني مبنا 5 درصد تعداد پذيرش كل دانشجويان ورودي در سال جاري است و سكونت دائمي خانواده دانشجو بايد در نزديكترين محل به شهرموسسه مقصد باشد.
علاقمندان به استفاده از اين آيين نامه (ميهمان مبنا) كه پذيرفته شده دانشگاه پيام نور هستند باید به دانشگاه پيام نور مراجعه کنند.
اقداماتي كه توسط دانشجو باید صورت گیرد
با توجه به اينكه پرداخت هزينه بررسي تقاضا بصورت اينترنتي انجام مي‌شود دانشجو لازم است تا 20 مهرماه با مراجعه به سامانه سازمان سنجش و از طريق پرداخت الكترونيكي با استفاده از كارتهاي عضو شبكه بانكي شتاب مبلغ 4 هزار تومان بابت هزينه بررسي تقاضا پرداخت و نسبت به دريافت كد رمز اقدام کند.
براي تكميل فرم، لازم است كد رشته محلهاي مورد تقاضاي خود را (حداكثر 10 كد رشته) با توجه به استان محل سكونت دائمي خانواده درج کند.
چنانچه دانشجوي متقاضي واجد شرايط و ضوابط مندرج در اين اطلاعيه و آئين نامه مربوط نباشد بديهي است به تقاضاي وي ترتيب اثر داده نخواهد شد و وجه پرداختي وي قابل استرداد نيست.
به هرگونه تقاضايي كه به غير از روش تعيين شده در اين اطلاعيه (خارج از سايت سازمان) و يا بيش از يكبار ارسال شود، ترتيب اثر داده نخواهد شد.

تاریخ خبر چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲