اخبار / دانشگاهی / انتخاب رشته آزمون دستیاری آغاز شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

انتخاب رشته آزمون دستیاری آغاز شد

<>به گزارش خبرنگار مهر، دفترچه انتخاب رشته چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد و داوطلبان مجاز می‌توانند از امروز چهارشنبه ۱۳ مرداد تا جمعه ۱۵ مردادماه نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

<>داوطلبان باید بر اساس کارنامه و نمره و رتبه های خود در هر زیر گروه آموزشی ملاحظه کلیه رشته محل ها مندرج در دفترچه و شرایط دانشگاهها باید از طریق سامانه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir با وارد کردن کدملی و تلفن همراه و دریافت کد یک بار رمز، وارد سامانه شده و نسبت به انتخاب رشته محل تحصیل اقدام کنند.

<>به همراه کارنامه به هر یک از داوطلبان پذیرش، یک فرم انتخاب رشته – محل اینترنتی تعلق می گیرد. اولویت انتخاب هر فرد در میان دانشگاه های انتخابی اش بر اساس علاقه فردی است.

<>داوطلبان می توانند براساس ضوابط و مندرجات راهنمای انتخاب رشته حداکثر تا ۱۰۰ کدرشته محل حداکثر در ۱۰ رشته تخصصی مجاز، براساس جداول مربوطه، انتخاب کنند.

<>داوطلبان باید سهمیه بومی مناطق محروم که مبادرت به انتخاب کد رشته_محل های مناطق محروم می کنند، لازم است علاوه بر انتخاب رشته و دانشگاه محل تحصیل، محل تعهد خود را نیز انتخاب کنند.

<>مسئولیت هر گونه اشتباه در تکمیل فرم انتخاب رشته محل به عهده داوطلب است و داوطلبان باید دقت لازم را در تکمیل فرم انتخاب رشته به خرج دهند. امکان ارائه فرصت مجدد برای انتخاب رشته محل وجود ندارد.

<>مطابق مصوبات شورای آموزش پزشکی و تخصصی چنانچه هر یک از داوطلبین چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار در یکی از رشته های تخصصی پذیرفته شوند ولی مبادرت به ثبت نام
نکنند و یا پس از ثبت نام به هر نحو انصراف دهند مجاز به شرکت در آزمون دوره بعد نخواهند بود. این موضوع در خصوص تمامی سهمیه ها صدق می کند.

<>داوطلبان دقت کنند پس از تکمیل و ارسال فرم انتخاب رشته – محل، درخواست تغییر، کاهش یا افزایش در رشته محل های انتخابی و یا ابطال فرم انتخاب رشته محل امکانپذیر نیست.

<>چنانچه داوطلب به هر دلیل در موعد مقرر نسبت به تکمیل و ارسال فرم اینترنتی انتخاب رشته – محل اقدام نکند به منزله انصراف داوطلب از فرآیند انتخاب رشته – محل تلقی شده و فرد مذکور از فرآیند پذیرش حذف خواهد شد.

<>دانشگاه های علوم پزشکی محل آموزش تعهدی در قبال اسکان و تامین خوابگاه دستیاران پذیرفته شده ندارند.

<>به گزارش مهر، چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی سه شنبه ۸ تیرماه ۱۴۰۰ برگزار شد. تعداد ۱۲ هزار و ۶۰۱ نفر در این دوره از آزمون ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۸۴.۵ درصد کارت ورود به جلسه را دریافت کردند. پس از اعلام نتایج اولیه ۷ هزار و ۳۹۴ نفر از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته شده اند.

<>چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پیش از این قرار بود در ۷ اسفندماه ۹۹ برگزار شود که با اعتراض داوطلبان به ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ موکول شد و پس از آن در ۷ فروردین ۱۴۰۰ اعلام شد آزمون تا اطلاع ثانوی به تعویق می‌افتد و در نهایت ۸ تیرماه برگزار شد.

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها
و سایر مقاطع دانشگاه علوم پزشکی (وزارت بهداشت) و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰