اخبار / دانشگاهی / انتخاب رشته 83 هزار نفر در دوره دکتری به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

انتخاب رشته 83 هزار نفر در دوره دکتری

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور از انتخاب رشته 83 هزار و 200 نفر در آزمون دوره دکتری خبر داد و گفت: انتخاب رشته تا ساعت 24 امشب ادامه دارد. 
<>دکتر حسین توکلی به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: آن‌دسته از داوطلبانی که براساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده‌اند، می‌توانند تا روز 8 اردیبهشت ۹۷ نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی خود (حداکثر ۵۰ کدرشته محل درصورت وجود) اقدام کنند.

<>مشاور سازمان سنجش درباره انتخاب کدرشته های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند و علاقه مند به انتخاب کدرشته واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به سایت دانشگاه مذکور مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در سایت آن دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، اقدام کنند.

<>وی گفت: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و...) همراه با برنامه زمانی مراجعه به دانشگاه های مجری در اواخر اردیبهشت ماه ۹۷ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

<>توکلی خاطرنشان کرد: ظرفیت پذیرش کدرشته‌های امتحانی دوره دکتری «Ph.D» سال ۱۳۹۷ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی ۱۳ هزار و ۶۶۵ نفر است.

<>۲۳۴ هزار و ۷۰۶ داوطلب در آزمون دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۹۷ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ثبت‌نام کردند که از این تعداد، ۱۸۷ هزار و ۸۲۱ داوطلب در جلسه آزمون حاضر بودند.

<>از حاضران در جلسه آزمون، ۱۷۳ هزار و ۷۶۳ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند که از این میان تعداد ۷۳ هزار و ۶۸۰ داوطلب مجاز به انتخاب رشته کدرشته‌های محل‌های دوره روزانه و سایر دوره‌ها و تعداد ۱۰۰ هزار و ۸۳ داوطلب منحصرا مجاز به انتخاب کدرشته محل‌های غیر‌روزانه یا به عبارت دیگر سایر دوره‌ها هستند.

<>دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون دکتری ۹۷ از عصر روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه ۹۷ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org در اختیار داوطلبان مجاز به انتخاب رشته قرار گرفته است.

<>
دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتری
و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۷