اخبار / دانشگاهی / امکان تحصیل همزمان دو رشته در دانشگاه تهران به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

امکان تحصیل همزمان دو رشته در دانشگاه تهران

حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص بازنگری برنامه‌های درسی در مقطع کارشناسی این دانشگاه، گفت: این موضوع یکی از مهمترین برنامه‌های آموزشی در دانشگاه تهران است. قصد داریم با ارتقا منابع و برنامه‌‌های درسی قدرت انتخاب دانشجویان دوره کارشناسی را در واحدهای انتخابی افزایش دهیم. <>وی ادامه داد: اگرچه در گذشته بحث ایجاد دوره کهاد به عنوان یک انتخاب پیش روی دانشجویان مطرح بود، اما سعی می کنیم با بازنگری برنامه‌های آموزشی، قدرت انتخابی فراهم شود تا دانشجویان علاوه بر درس‌های پایه و تخصصی، تعداد واحدهای گروه‌های دیگر را نیز در اختیار بگیرند؛ این امر به اشتغال پذیری و مهارت آموزی این دانشجویان کمک خواهد کرد.

<>معاون آموزشی دانشگاه تهران تصریح کرد: در حال حاضر بر اساس آیین نامه آموزشی، تمامی دانشجویان واجد شرایطی می‌توانند به طور هم زمان در دو رشته تحصیل کنند. این امکان که دانشجو علاوه بر تحصیل در رشته اصلی دروسی منتخب از یک رشته دیگر را نیز فرا می‌گیرد، موجب گسترش بازار کار داخلی و خارجی برای دانش آموختگانی با این دوره تحصیل ویژه می‌شود.

<>حسینی اضافه کرد: برگزاری دوره‌های فوق می‌تواند تأثیری به‌سزا در توانمندی سازی دانش آموختگان این دانشگاه در ایجاد محیط‌‌های کسب و کار، کارآفرینی و پاسخگویی به نیازهای تخصصی جامعه داشته باشد.

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها
و مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷