اخبار / وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری / امکان انتقال تمامی دانشجویان ایرانی خارج به کشور به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

امکان انتقال تمامی دانشجویان ایرانی خارج به کشور

رئیس سازمان امور دانشجویان از امكان انتقال تمامي دانشجويان ايراني خارج از كشور در مقاطع مختلف خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، دكتر محمود ملاباشي در جمع معاونان دانشجويي و فرهنگي دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي در دانشگاه اروميه گفت: هم اكنون اين امكان در دانشگاه هاي كشور فراهم شده كه حدود 60 هزار دانشجوي ايراني كه خارج از كشور تحصيل مي كنند با انتقال به داخل در دانشگاه هاي كشور در تمامي مقاطع پذيرش شوند.
 
وی در مراسم افتتاحيه پنجاه و سومين گردهمايي معاونان دانشجويي و فرهنگي دانشگاه ها در دانشگاه اروميه با اعلام اينكه پيشرفت دانشگاه ها در همه زمينه ها در 8 سال اخير بي سابقه بوده است، اظهار داشت: گسترش دانشگاه ها در دولت هاي نهم و دهم و توزیع سرمايه در نقاط مختلف کشور عادلانه بوده است و مقايسه امكانات دانشگاه اروميه به عنوان نمونه با هشت سال گذشته ثابت كننده اين مدعاست. رئيس سازمان امور دانشجويان با بيان اينكه مسئولان در جمهوري اسلامي در هر سمتي كه باشند خدمتگزار هستند گفت: در دولت هاي نهم و دهم همدلي مناسبی در انجام سياست هاي فرهنگي و دانشجويي از طرف معاونان فرهنگي و دانشجويي صورت گرفت و هم اكنون در اين نشست نيز ما وظيفه داريم برنامه هاي فرهنگي و دانشجويي سال تحصيلي آینده را اعلام كنيم تا در دولت جديد اين موارد حل نشده و مبهم باقي نماند. وي افزود: ما هم اكنون در سازمان امور دانشجويان مشغول تنظيم زير ساخت هاي الکترونیکی مختلفي براي انجام امور دانشجويان هستيم و در اين ارتباط تاكنون 19 سايت و سامانه راه اندازي شده و 12 سامانه نيز در موضوعات مختلف دانشجويي در حال راه اندازي است. ملاباشي با اشاره به اینکه با بكارگيري اين سامانه ها در امور دانشجويي مانند توزيع ارز دانشجويي آرامشي حاكم شده است، گفت: در اين 8 سال برون سپاري خدمات دانشجويي به تدريج انجام گرفته و بهتر است هر دانشگاهي به اندازه استاندارد خود اين مورد را پيگيري كند زيرا به نفع دانشگاه است. وی افزود: همچنین به تازگی علاوه بر اعطای بورس تحصیلی داخل و خارج از کشور، بورس تحصیلی در حوزه کاربرد نیز ایجاد شده که هدف آن تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه است تا بتوانیم با استفاده از دکتری پژوهش محور معضلات کشور را حل کنیم. ملا باشی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه معاونان دانشجویی و فرهنگی به عنوان یک وظیفه ارزشمند، تجربیات خود را به مسئولان پس از خود انتقال دهند، گفت: این کار به نوعی انتقال مسئولیت به عنوان یک امانت است و امری شخصی نیست و متعلق به کشور است و با این کار نقاط قوت و ضعف امور دانشجویی و فرهنگی بصورت شفاف مشخص می شود و می توان با تجزیه و تحلیل این تجربیات یک سند رفاه دانشجویی تهیه و تنظیم کرد. رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه این سازمان یک مجموعه کامل از تصمیمات، بخشنامه ها و سیاست گذاریهای دانشجویی از ابتدای انقلاب تاکنون(34 سال) را تهیه کرده است، گفت: از تمامی معاونان دانشجویی می خواهم تجربیات هشت سال عملکرد خود در دولت های نهم و دهم را برای ما ارسال کنند تا با استفاده از این گزارش ها، یک مجموعه کامل و منسجم از این تجربیات و همچنین مجموعه قوانین دانشجویی تهیه شده در اختیار معاونت های دانشجویی دانشگاهها وموسسات آموزش عالی قرار گیرد.

تاریخ خبر شنبه ۰۸ تیر ۱۳۹۲