اخبار / دانشگاهی / امروز آخرین مهلت ثبت نام در آزمون دستیاری دندانپزشکی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

امروز آخرین مهلت ثبت نام در آزمون دستیاری دندانپزشکی

<>فرصت ثبت نام در سی و سومین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته‌های تخصصی دندانپزشکی ساعت ۲۴ امشب ۱۴ اسفند پایان می یابد.

<>به گزارش خبرنگار مهر، داوطلبان سی و سومین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته‌های تخصصی دندانپزشکی می‌توانند تا ۱۴ اسفند ۹۷ با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir با ارسال مدارک و تکمیل فرم ثبت نام، برای شرکت در آزمون نام نویسی کنند.

<>برای شرکت در آزمون محدودیت سنی وجود ندارد.

<>شرایط عمومی و اختصاصی در دفترچه راهنمای ثبت نام اعلام شده است.

<>زمان تمدید برای مراحل ثبت نام و ارسال مدارک آزمون سال جاری در نظر گرفته نشده است و داوطلبان در اسکن، آماده سازی و ارسال کامل مدارک دقت کنند زیرا پس از پایان مهلت ثبت نام، تغییر سهمیه به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

<>سهمیه‌های این دوره از آزمون دستیاری دندانپزشکی شامل سهمیه آزاد، سهمیه رزمندگان و سهمیه بومی است.

<>سی و سومین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته‌های تخصصی دندانپزشکی ساعت ٩ صبح روز پنجشنبه ۶ تیرماه ۹۸ به طور همزمان در دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر شهر تهران، اصفهان، بابل، تبریز، شیراز، کرمان، مشهد، یزد و همدان برگزار می‌شود.

<>کارت ورود به جلسه آزمون از ساعت ١٨ روز دوشنبه ۳ تیر ۹۸ از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد و هر داوطلب موظف به پرینت کارت خود از روی سایت است. برای ورود به جلسه‌ی آزمون، همراه داشتن کارت ورود به جلسه و کارت ملی ضروری است.

<>بر اساس مصوبات سی و پنجمین نشست شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی در مورد بودجه بندی سوالات، ضرایب دروس و تراز نمرات آزمون دستیاری دندانپزشکی، در آزمون سال ١٣٩٨ رعایت خواهد شد.

<>بودجه بندی سوالات: ٣٠ سوال از درس پروتزهای دندانی، ٢٠ سوال از هر یک از دروس آسیب شناسی دهان و فک و صورت، ارتودانتیکس، اندودانتیکس، پریودانتیکس، بیماری‌های دهان و فک و صورت، جراحی دهان و فک و صورت، دندانپزشکی ترمیمی، دندانپزشکی کودکان، رادیولوژی دهان و فک و صورت و زبان انگلیسی و ١٠ سوال از دروس دندانپزشکی جامعه نگر و مواد دندانی (مجموع: ۲۵۰ سوال).

<>نتایج اولیه و اسامی واجدان شرایط پذیرش (احراز حداقل ۵۰ درصد نمره آزمون)، پس از آماده شدن توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی، از طریق سایت اعلام خواهد شد.

<>آن دسته از داوطلبان که حداقل ۵۰ درصد نمره خام آزمون (بدون در نظر گرفتن ضرایب دروس و رشته‌ها، به استثنای درس زبان انگلیسی که با ضریب ٢ محاسبه می‌شود) را کسب کرده باشند، اجازه انتخاب رشته را خواهند داشت.

<>کارنامه حاوی نمره و رتبه (صرف نظر از اینکه داوطلب مجاز یا غیر مجاز به انتخاب رشته باشد) از طریق سایت در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد و تنها داوطلبانی که با در نظر گرفتن احراز حداقل ۵۰ درصد کل نمره خام آزمون، مجاز به انتخاب رشته می‌شوند، می‌توانند رشته / محل‌های مورد علاقه خود را به ترتیب اولویتِ دلخواه، در فرم انتخاب رشته / محلی که در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی همراه کارنامه به آنها ارائه می‌شود، انتخاب کنند.

<>داوطلب می‌تواند یک رشته را در تمام دانشگاه‌ها یا ترکیبی از چند رشته را در چند دانشگاه، انتخاب کند.




<>
دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها
و مقاطع دانشگاه علوم پزشکی (وزارت بهداشت) و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷