اخبار / وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری / افزایش همکاری علمی وزارتخانه های علوم و دفاع تا مرز 100میلیاردتومان به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

افزایش همکاری علمی وزارتخانه های علوم و دفاع تا مرز 100میلیاردتومان

وزیر علوم،‌تحقیقات و فناوری گفت: در سال گذشته حدود 22 میلیارد تومان با مجموعه دفاعی کشور همکاری مشترک علمی و تحقیقاتی داشتیم و امسال نیز در نظر داریم این همکاری را تا مبلغ 100 میلیارد تومان افزایش دهیم. به گزارش مهر خبرگزاری مهر، دکتر کامران دانشجو در یکصدمین سفر استانی هیات دولت به خراسان رضوی، در جمع پژوهشگران و اعضای هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: مهم ترین مساله در گسترش ارتباط دانشگاه و صنعت، اعتماد سازی بین این دو بخش است و اگر این اعتماد سازی مخصوصا بین صنایع دفاعی و دانشگاه ها صورت گیرد، علی القاعده بقیه موارد و موضوعات در این خصوص رفع می شود.
 
وی با تشکر از وزیر دفاع به دلیل اعتمادش به دانشگاه و دانشگاهیان و ایجاد ارتباط بین مجموعه دفاعی و دانشگاه ها اظهار داشت: در این ارتباط 2000 پروژه مشترک بین دانشگاه و حوزه دفاعی تعریف کرده ایم که اگر این مهم نهادینه شود، دانشگاه و بخش دفاعی و صنعت کشور از این مساله سود می برند و از همه مهمتر اینکه این امر موجب افزایش اقتدار و عزت کشور می شود. در ادامه این نشست سردار وحیدی وزیر دفاع با بیان اینکه عملکرد وزارت علوم به عنوان محور اولویت در توسعه علوم و اندیشه‌های نوین به عنوان عملکردی مناسب در کشور مطرح است، گفت: در سند چشم‌انداز یکی از وظایف الگوسازی و الهام‌بخشی می‌باشد و امروز جمهوری اسلامی الهام‌بخشی را از ابعاد مختلف دنبال می‌کند و مناسب تر است که این مهم از نگاه علمی مطرح شود. وی افزود: ما در حوزه دفاع باید در مرز تکنولوژی نوین حرکت کنیم و این مهم بدون یک کار شبکه ای گسترده و همکاری با مراکزی همچون دانشگاهها و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری محقق نخواهد شد. وزیر دفاع در ادامه گفت: حوزه‌های کار خیلی گسترده هستند و در همکاری مشترک بین بخش دفاعی و دانشگاه ها، حمایت‌های علمی خیلی مهمی از طرف بخش دانشگاهی به ویژه در حوزه دانش‌های بنیادی و فناوری‌های پیشرفته‌ و نوین  صورت می گیرد.

تاریخ خبر پنج شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۱