اخبار / دانشگاهی / افزایش مدت زمان پرداخت وام تحصیلی دکتری به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

افزایش مدت زمان پرداخت وام تحصیلی دکتری

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: مدت زمان پرداخت وام تحصیلی ویژه دکتری از ۹ به ۱۲ ماه افزایش پیدا کرد.

ذوالفقار یزدان مهر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با پیشنهاد صندوق رفاه دانشجویان و تایید ریاست کمیسیون دائمی و همچنین وزیر علوم، مدت زمان پرداخت وام تحصیلی ویژه دکتری از ۹ به ۱۲ ماه افزایش پیدا کرد.  <>وی با بیان اینکه بر این اساس این وام در سه ماهه تابستان نیز به دانشجویان متقاضی پرداخت می شود افزود: مبلغ این وام ماهانه ۶ میلیون ریال است که بصورت فصلی و هر سه ماه یکبار به دانشجویان متقاضی پرداخت می شود.

<>مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان تاکید کرد: در راستای مراعات دانشجویان و تسهیل کردن شرایط، آن دسته از دانشجویانی که برای مرحله بهار سال جاری ثبت نام کرده اند برای دریافت وام تحصیلی ویژه دکتری در فصل تابستان نیازی به مراجعه دانشگاه و ثبت نام ندارند و تا پایان مرداد ماه وام آنان به صورت خودکار پرداخت می‌شود.

<> یزدان مهر اضافه کرد: فقط دانشجویانی که در سه ماهه اول امسال موفق به ثبت نام نشده اند می بایست جهت دریافت وام تابستان ثبت نام کنند.

<>مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان خاطر نشان کرد: وام ویژه دکتری به مبلغ ماهانه هفتصد هزار تومان با همکاری بانک توسعه تعاون از ابتدای سال عملیاتی و بخش عمده آن نیز پرداخت یا در حال پرداخت است. همچنین با رایزنی صندوق رفاه دانشجویان با مدیرعامل بانک در جهت مراعات و کمک به دانشجویان دکتری تسهیلات ۶ ماهه اول سال به صورت یکجا و به مبلغ چهار میلیون و دویست هزار تومان پرداخت یا در حال پرداخت است.

<>یزدان مهر تصریح کرد: با تدبیر صندوق رفاه دانشجویان جلسات هم اندیشی با حضور نمایندگان دانشجویان دکتری در چند مرحله برگزار و اقدامات قابل انجام جهت تسهیل صورت گرفته و قرار است این جلسات تداوم داشته باشد تا متناسب با نیاز واقعی دانشجویان تصمیمات مناسب در سایر موارد مناسب با توان و رسالت صندوق بعمل آید.

<>مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: ثبت نام وام ویژه دکتری از ۱۳ خرداد شروع شده بود و قرار بود تا ۱۵ تیرماه به پایان برسد ولی با توجه به استقبال گسترده دانشجویان متقاضی و تقاضای دانشگاه ها  و بمنظور پوشش حداکثری دانشجویان، تا ۲۵ تیرماه تمدید شد.

<>یزدان مهر ادامه داد: تعداد ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر دانشجو متقاضی برای وام ویژه دکتری در سامانه صندوق ثبت نام کردند که همانطور قول داده بودیم به محض تایید و ارسال لیست دانشجویان توسط معاون دانشجویی دانشگاه در اسرع وقت پرداخت شروع شد و تاکنون مبلغ ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به حدود ۱۰ هزار دانشجوی متقاضی توسط صندوق و بانک توسعه تعاون پرداخت شده است.

<>
دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتری
و سایر 
مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶