اخبار / آموزش مجازی / افزایش رشته‌های مجازی در دانشگاه سمنان به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

افزایش رشته‌های مجازی در دانشگاه سمنان

سرپرست آموزش الکترونیک (مجازی) دانشگاه سمنان از افزایش رشته‌های مجازی در این دانشگاه خبر داد و گفت: پیگیری‌ها برای ایجاد رشته‌های الکترونیک (مجازی) در این دانشگاه از مهرماه پارسال آغاز شده و تمامی زیرساخت‌های مورد نیاز نیز در این دانشگاه مهیا شده است.
به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سمنان، دکتر فرزین یغمایی با بیان اینکه در مرحله اول با موافقت دفتر گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، رشته مهندسی کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی در دانشگاه سمنان ایجاد شده است، افزود: در گام‌های بعدی ایجاد رشته‌هایی از جمله عمران، مدیریت و دیگر رشته‌ها در دستور کار قرار دارد.
فرزین با بیان اینکه ظرفیت پذیرش دانشجو برای مهر ماه امسال 40 نفر است، تصریح کرد: پذیرش دانشجو در رشته مهندسی کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی در مقطع کارشناسی ارشد و به صورت آموزش محور است و از طریق برگزاری آزمون تخصصی و تکمیل ظرفیت انجام می‌شود.
وی در خصوص شرایط مورد نیاز برای دریافت مجوز آموزش مجازی در یک دانشگاه، گفت: عموما آموزش‌های مجازی به دانشگاه‌های بزرگ کشور داده می‌شود، همچنین حتما باید رشته روزانه آن رشته در آن دانشگاه قبلا تدریس شده باشد.
یغمایی به مزایای تحصیل الکترونیک (مجازی ) اشاره کرد و گفت: این گونه آموزش برای افرادی که دارای مشغله کاری می‌باشند و مایل به ادامه تحصیل هستند، اما فرصت حضور در کلاس را ندارند، بسیار مفید بوده و با توجه به گسترش اینترنت به راحتی می‌توانند با این آموزش‌ها در رشته مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهند. به گفته یغمایی، دانشگاه سمنان جزء اولین دانشگاه‌های استان است که آموزش مجازی (الکترونیکی) را راه‌اندازی کرده است.

تاریخ خبر سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲