اخبار / دانشگاهی / افزایش رشته‌محل‌های دکترای تخصصی دانشگاه آزاد از ۳۹۲ رشته به ۲ هزار و ۷۴۶ رشته به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

افزایش رشته‌محل‌های دکترای تخصصی دانشگاه آزاد از ۳۹۲ رشته به ۲ هزار و ۷۴۶ رشته

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه به گزارش خبرگزاری فارس، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در مراسم آغاز سال تحصیلی این دانشگاه در پردیس دانشگاهی تهران ـ شمال گفت: در دوران جدید مدیریت دانشگاه آزاد که از مهر 92 آغاز شد، توسعه تحصیلات تکمیلی را جزء برنامه‌های خود قرار دادیم که این مسئله منطبق با اسناد بالادستی و بر اساس کیفیت صورت گرفت.

وی افزود: در حال حاضر دانشگاه آزاد در رتبه 162 تولید علم جهان است که این رتبه به 40 واحد از 400 واحد دانشگاه آزاد مربوط می‌شود، در حالی‌که در سال 92، ما در رتبه 750 بودیم.

میرزاده با بیان اینکه دانشگاه آزاد بیش از یک میلیون و 600 هزار دانشجو دارد، گفت: تقریباً 37 درصد کل دانشجویان کشور در دانشگاه‌ آزاد هستند.

وی ادامه داد: اعضای هیأت علمی تمام وقت دانشگاه آزاد بیش از 32 هزار نفر هستند که 4 هزار نفر نیز جذب قطعی شدند و پرونده 3 هزار و 500 نفر هم در دست بررسی است، همچنین 3 هزار و 800 نفر از اساتید نیز ارتقا یافتند.

میرزاده عنوان کرد: نزدیک به 500 هزار نفر دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترا داریم که 53 درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی کل کشور را تشکیل می‌دهند.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: تعداد رشته‌محل‌های دکترای تخصصی دانشگاه آزاد از 392 رشته‌محل به دو هزار و 746 رشته‌محل رسیده است.

وی اضافه کرد: در مهرماه سال 92 حدود 60 درصد اساتید دانشگاه آزاد مربی بودند و فقط 40 درصد استادیار به بالا داشتیم که امسال 60 درصد استادیار به بالا داریم و 36 هزار نفر نیز از اساتید دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی در دانشگاه‌ آزاد فعالیت می‌کنند.

میرزاده ادامه داد: 70 هزار دانشجوی رشته پزشکی داریم و هزار و 551 عضو هیأت علمی نیز اضافه شده است.

وی گفت: 17 شهرک فناوری در دانشگاه آزاد فعال است و قصد داریم این تعداد را به 36 عدد برسانیم، همچنین طرح‌های برون‌دانشگاهی نیز از 31 میلیارد تومان به 61 میلیارد تومان رسیده است.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: در زمینه ارتباط با پایگاه‌های معتبر علمی در زمان ریاست عبدالله جاسبی با پایگاه‌های معتبر ارتباط داشتیم، ولی این ارتباط به مدت 2 سال قطع شد و دوباره تلاش زیادی کردیم تا دانشجویان بتوانند به این پایگاه‌ها دسترسی داشته باشند.

وی همچنین از پذیرش دانشجو در دفاتر دانشگاه آزاد در کشورهای آلمان، روسیه و ایتالیا خبر داد. 

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتری 
و سایر مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵