اخبار / دانشگاهی / افزایش آمار داوطلبان کنکور دکتری / انتشار کارنامه در فروردین ۹۶ به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

انتشار کارنامه در فروردین ۹۶

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به آمار داوطلبان آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۶ گفت: آمار شرکت کنندگان در سال ۹۶ این آزمون، نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است.

<>دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ثبت نام برای ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۶ برای پذیرش در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور از جمله دانشگاه آزاد اسلامی از ۱۶ آذر ماه ۹۵ آغاز شد و با در نظر گرفتن مهلت تمدید شده، این فرصت ۴ دی ماه ۹۵ پایان پذیرفت.

<>وی افزود: ۲۶۰ هزار و ۵۲۰ داوطلب برای شرکت در این دوره از آزمون ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۱۰ هزار و ۳۷۹ داوطلب معادل ۴۲.۳۷ درصد زن و ۱۵۰ هزار و ۱۴۱ داوطلب معادل ۵۷.۶۳ درصد مرد بودند. 

<>مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: آمار شرکت کنندگان در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۶ نسبت به آمار سال ۹۵ تعداد ۱۰۲ هزار و ۲۶۷ نفر، این تعداد نسبت به آمار سال ۹۴ تعداد ۵۸ هزار و ۸۶۰ نفر و این تعداد نسبت به آمار سال ۹۳ تعداد ۲۰ هزار و ۱۲۹ نفر بیشتر است.

<>وی خاطرنشان کرد: آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۶ در ۷ گروه آموزشی در ۲۴۴ کدرشته امتحانی برای تعداد ۲۶۰ هزار و ۵۲۰ داوطلب در روز جمعه ۶ اسفندماه ۹۵ در یک نوبت و در ۵۴ شهرستان و با نظم و کیفیت مطلوب و امنیت کامل بر اساس برنامه زمان بندی شده برگزار شد.

<>توکلی اضافه کرد: در این آزمون از تعداد ۲۶۰ هزار و ۵۲۰ داوطلب ثبت نام کننده در آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۹۶، تعداد ۲۱۲ هزار و ۹۴۱ داوطلب در جلسه آزمون حاضر بودند و ۴۷ هزار و ۵۷۹ داوطلب معادل ۱۸.۲۶ درصد در جلسه آزمون غایب بودند.

<>وی خاطرنشان کرد: از تعداد ۲۱۲ هزار و ۹۴۱ داوطلب حاضر در جلسه آزمون، تعداد ۹۱ هزار و ۴۰۵ نفر معادل ۴۲.۹۳ درصد زن و ۱۲۱ هزار و ۵۳۵ نفر معادل ۵۷.۰۷ درصد مرد بودند.

<>مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده نتیجه اولیه آزمون برای داوطلبان شرکت کننده در جلسه آزمون به صورت کارنامه و شامل نمرات خام، نمرات تراز و نمره کل و ... است. این کارنامه در هفته آخر فروردین ماه ۹۶ از طریق سایت سازمان سنجش در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

<>توکلی اظهار داشت: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می شوند می توانند بر اساس آن اقدام به انتخاب رشته کنند. جزئیات انتخاب رشته دانشگاه ها و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی در هفته آخر فروردین ۹۶ منتشر می شود.


<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتری
و سایر مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵