اخبار / دانشگاهی / افزایش 3 هزار رشته در دانشگاه‌ آزاد و حذف برنامه تعطیلی مراکز دانشگاه آزاد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

افزایش 3 هزار رشته در دانشگاه‌ آزاد و حذف برنامه تعطیلی مراکز دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از افزایش 3 هزار رشته محل در واحدهای دانشگاه آزاد در سطح کشور خبر داد.
حمید میرزاده پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست مدیران واحدهای دانشگاه آزاد در دانشگاه علوم تحقیقاتی سیرجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: 140 میلیارد تومان بودجه برای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان اختصاص یافت.
وی بیان داشت: این مبلغ که به تصویب هیئت امنای مرکزی رسیده است تا قبل از پایان سال جاری پرداخت می‌شود تا دانشگاه‌های استان بودجه کافی و لازم را برای توسعه کیفی مراکز و رشته‌ها و تجهیز و توسعه کارگاه‌ها داشته باشند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از حذف برنامه تعطیلی مراکز دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: با هدف جذب بیشتر دانشجو و اساتیدی که می‌توانند در پایان هفته با این دانشگاه همکاری کنند و همچنین رفع کمبود فضاهای آموزشی و اینکه روزهای پنجشنبه هم یک روز کاری در هفته است، واحدهای دانشگاه آزاد در روزهای پنجشنبه همانند سایر روزها فعال شوند.
میرزاده از توسعه رشته‌های دانشگاهی که تاکنون در استان کرمان نبوده‌اند، خبر داد و بیان داشت: ما برای رشته‌های پزشکی یا هر رشته‌هایی که واحدهای استان آمادگی داشته باشند، مجوز لازم را پس از تصویب شورای گسترش آموزش عالی می‌دهیم به طور مثال دانشگاه علوم پزشکی سیرجان پیگیری شده و به زودی پس از طی مراحل قانونی تاسیس می‌شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اولویت کاری خود را شفاف‌سازی و صداقت در تمام مراحل کاری این دانشگاه و توسعه علمی و اسلامی و ارتقای طراز علمی در سطوح منطقه، ملی و جهانی عنوان کرد و از افزایش 3 هزار رشته محل در تمام واحدهای دانشگاهی در سطح کشور خبر داد.
میرزاده خاطرنشان کرد: تاکنون یک‌هزار و 500 رشته از این 3 هزار رشته به تصویب رسیده است و در همین افزایش چندین نفر دکترا جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها می‌شود که مراحل اولیه آن در حال انجام است
میرزاده از عدم پذیرش خانم‌ها در برخی رشته‌ها هم انتقاد کرد و گفت: این اقدام وجهه قانونی نداشته است و در هر رشته‌ای که مردان پذیرش می‌شوند، خانم‌ها هم می‌توانند انتخاب رشته کنند و 19 هزار رشته محل دایر در این دانشگاه شامل پذیرش خانم‌ها می‌شود.

تاریخ خبر شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲