اخبار / دانشگاهی / افزایش 21 هزار نفری داوطلبان کنکور دکتری- برگزاری آزمون در 16 اسفند به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

افزایش 21 هزار نفری داوطلبان کنکور دکتری- برگزاری آزمون در 16 اسفند

هزار و 90 داوطلب در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 93 ثبت نام کردند که این تعداد نسبت به سال گذشته با افزایش 21 هزار و 224 نفر در تعداد ثبت نام کنندگان مواجه شده است. دکتر حسین توکلی - مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ثبت نام برای آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 93 برای پذیرش دانشجو در 8 گروه آموزشی و 267 کدرشته امتحانی بعدازظهر سه شنبه 5 آذر از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد و در روز پنجشنبه 14 آذر ماه به پایان رسید.
وی افزود: بنا بر آمار اولیه تعداد 239 هزار و 90 داوطلب در این آزمون ثبت نام کرده اند که آمار نهایی ثبت نام کنندگان متعاقبا به اطلاع خواهد رسید.
توکلی خاطرنشان کرد: با توجه به ثبت نام 217 هزار و 866 نفر در آزمون سال گذشته با افزایش بیش از 21 هزار نفری تعداد ثبت نام کنندگان در این دوره مواجه هستیم.
وی گفت: آزمون دکتری نیمه متمرکز منحصرا در یک نوبت و نیم روز جمعه 16 اسفندماه 92 برگزار می شود و داوطلبان در هر یک از کدرشته های امتحانی ضرورت دارد که به زبان خارجی، استعداد تحصیلی و دروس تخصصی به ترتیب با ضریب یک، با ضریب یک و با ضریب 4 در مجموع دروس تخصصی پاسخ دهند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: آزمون دروس امتحانی به صورت تستی بوده و چنانجه داوطلبی به هر یک از گزین ها پاسخ غلط بدهد نمره منفهی دریافت می کند.

تاریخ خبر یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲