اخبار / دانشگاهی / اعمال بیش از ۱۰۰ سهمیه در آزمون سراسری دانشگاه ها به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

اعمال بیش از ۱۰۰ سهمیه در آزمون سراسری دانشگاه ها

براساس گزارش سازمان سنجش آموزش کشور، بیش از ۱۰۰ سهمیه بر اساس مصوبات مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی در آزمون سراسری اعمال می‌شود.

<>به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۱۳۵ شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست غلامعلی حداد عادل برگزار شد.

<>دراین جلسه، گزارش سازمان سنجش آموزش کشور پیرامون آمار و اطلاعات آزمون سراسری ۱۳۹۶ اعلام شد، که براساس آن، ۱۱۴۶۷۳۸ نفر به عنوان داوطلب در این آزمون شرکت کرده‌اند.

<>در ادامه این گزارش به برخی از سهمیه‌های تحصیلی اشاره شد، که براساس آن،  بیش از ۱۰۰ سهمیه در آزمون سراسری اعمال می‌شود که این سهمیه‌ها بر اساس مصوبات مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی اعمال می‌شوند.

<>در بخش مربوط به آمار تفکیکی شرکت‌کنندگان نیز، گروه علوم ریاضی با  ۱۵۵۸۶۸ نفر و بیش از ۱۳ درصد، گروه تجربی ۵۹۳۹۹ نفر و بیش از ۵۰ درصد، گروه علوم انسانی ۲۱۲۱۷۵ نفر و بیش از  ۱۸ درصد، گروه هنر ۶۴۳۴۶ نفر و بیش از ۵ درصد و گروه زبان خارجی با  ۱۲۱۹۵۲ نفر و بیش از ۱۰ درصد را به خود اختصاص دادند.

<>در بخش مربوط به سهمیه‌های اعمال‌شده در آزمون سراسری با تشریح برخی از سهمیه‌های قانونی که در آزمون سال ۱۳۹۶ در نظر گرفته‌شده بر لزوم بازنگری در قوانین و مقررات در این زمینه نیز تأکید شد.

در ادامه گزارش سازمان سنجش آموزش کشور پیرامون آزمون سراسری ۱۳۹۶ با اشاره به جذابیت برخی رشته‌ها، فشار و ایجاد شده بر اثر این جذابیت و تأثیر منفی آن در مدیریت و برنامه‌ریزی تحصیلی از اهم مشکلات دانشگاه‌ها عنوان شد.

<>دریافت نمونه سوالات و پاسخنامه ادوار گذشته کلیه گروه های آزمایشی
کنکورهای سراسری و آزاد از سایت سنجش3

تاریخ خبر دوشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۶