اخبار / دانشگاهی / اعلام نحوه بررسی مغایرت معدل پذیرفته شدگان کنکور ۱۴۰۱ به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

اعلام نحوه بررسی مغایرت معدل پذیرفته شدگان کنکور ۱۴۰۱

<>معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور توضیحاتی در خصوص پذیرفته‌شدگان دارای مغایرت معدل در رشته محل‌های پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ ارائه داد.

<>به گزارش ایسنا، دکتر حسن مروتی در مورد مغایرت معدل پذیرفته‌شدگان در رشته محل‌های پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱، گفت: امکان ویرایش معدل‌های کل و کتبی داوطلبان طی چهار نوبت هنگام ثبت‌نام، ویرایش، دریافت کارت ورود به جلسه و انتخاب رشته در سال ۱۴۰۱ وجود داشت و همانگونه که پیش از این بارها اعلام شده بود داوطلبان در صورت مغایرت معدل باید نسبت به رفع آن و اعلام معدل نهایی اقدام نمایند.

<>دکتر مروتی افزود: تعدادی از پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری علی‌رغم تذکرهای متعدد در اطلاعیه‌ها، دفترچه راهنما و مصاحبه با رسانه‌ها باز هم به اشتباه معدل‌های خود را اعلام کرده‌اند و گزینش نهایی در رشته محل‌های صرفاً با سوابق تحصیلی برای آنها صورت گرفته است.

<> معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به مقررات پذیرش دانشجو خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل‌های ارسالی به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، در کد رشته محل‌هایی که تعداد پذیرفته‌شدگان آنها از ظرفیت مندرج در دفترچه کمتر بوده است، نیازی به بررسی معدل توسط دانشگاه‌ها وجود ندارد و این کد رشته محل‌ها در اختیار دانشگاه‌ها است و ثبت نام و ادامه تحصیل این داوطلبان با هر معدلی در این کد رشته‌ محل‌ها بلامانع است.

<>وی ادامه داد: در سایر رشته محل‌ها بر اساس بخشنامه‌های سازمان سنجش، اعلام مغایرت معدل صرفاً از طریق دانشگاه یا موسسه قبولی و از طریق پرتال ارتباطی آن دانشگاه صورت می‌پذیرد و سیستم در حال حاضر برای همه مؤسسات فعال است.

<>معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور افزود: وضعیت افرادی که با معدل جدید پذیرش آنها بلامانع است از طریق این پرتال اعلام می‌شود و ادامه تحصیل آنها در کد رشته محل قبولی منعی ندارد و برای سایرین وضعیت تصمیم‌گیری توسط سازمان سنجش انجام و به دانشگاه مربوطه اعلام می‌شود.

<>بنا بر اعلام‌سازمان‌سنجش، وی ادامه داد: همانگونه که بارها اطلاع‌رسانی شده است، در صورت عدم احراز حداقل معدل قبولی توسط برخی از این داوطلبان، نسبت به لغو پذیرش آنها اقدام خواهد شد.

<>دکتر مروتی در پایان تأکید کرد: پذیرفته‌شدگان در صورت داشتن هر گونه سؤال در خصوص مغایرت معدل لازم است از طریق دانشگاه محل قبولی موضوع را پیگیری کنند و نیازی به مراجعه یا ارسال درخواست به سازمان سنجش آموزش کشور وجود ندارد.

<>

دریافت نمونه سوالات و پاسخنامه ادوار گذشته کلیه گروه های آزمایشی
کنکورهای سراسری و آزاد از سایت سنجش3


<>

تاریخ خبر پنج شنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۱