اخبار / دانشگاهی / اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 96 به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 96

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با بیان اینکه نتایج اولیه به صورت کارنامه تنظیم شده است، گفت: نتایج از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر شده است.

حسین توکلی افزود: 199 هزار و 303 داوطلب آزمون دکتری تخصصی(PH.d) نیمه متمرکز سال 1396 دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.
وی گفت: از این تعداد 75 هزار و 148 داوطلب مجاز به انتخاب کدرشته‌های تحصیلی دوره‌های روزانه و همچنین سایر دوره های آموزش عالی شده اند.
توکلی افزود: همچنین 124 هزار و 155 داوطلب مجاز به انتخاب کدرشته های تحصیلی به جز دوره های روزانه شده اند.
وی گفت: دفترچه راهنمای انتخاب رشته نیز از چهارشنبه 30 فروردین در این سایت اینترنتی منتشر می‌شود.
توکلی با بیان اینکه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می تواند 50 کدرشته محل تحصیلی را انتخاب کنند، افزود: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند باید از شنبه 9 اردیبهشت تا چهارشنبه 13 اردیبهشت با مراجعه به سایت اینترنتی یاد شده برای انتخاب کدرشته محل های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اقدام کنند.
وی گفت: داوطلبان برای پذیرش در کدرشته محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی نیز پس از مشاهده کارنامه باید در مدت یادشده به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه و با مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته برای انتخاب کدرشته محل های تحصیلی دانشگاه آزاد اقدام کنند.
این آزمون جمعه 6 اسفند 95 برگزار شد و 260 هزار و 110 داوطلب در آن نام نویسی کردند که از این تعداد 212 هزارو 941 داوطلب در جلسه آزمون حاضر بودند.

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتری
و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر شنبه ۰۴ شهریور ۱۳۹۶