اخبار / دانشگاهی / اعلام نتایج آزمون سراسری از هفته آینده به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

اعلام نتایج آزمون سراسری از هفته آینده

<>مشاور سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج آزمون سراسری سال 96 به صورت کارنامه تنظیم شده تا قبل از 15 مرداد خبر داد و گفت: متقاضیان دانشگاه آزاد اسلامی باید برای انتخاب رشته بعد از اعلام نتایج و دریافت کارنامه به سایت مرکز آزمون این دانشگاه مراجعه کنند.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره زمان اعلام نتایج آزمون سراسر سال 96 گفت: «هنوز زمان دقیق اعلام نتایج مشخص نیست اما حتما تا قبل از روز 15 مرداد اعلام می‌شود.»

<>مشاور سازمان سنجش افزود: «روز یکشنبه 8 مرداد بعد از جلسه مسئولان سازمان سنجش زمان دقیق اعلام نتایج مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

<>به گزارش آنا، آزمون‌ سراسری‌ سال ۹۶ در صبح و بعدازظهر روزهای پنج­شنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ تیر با شرکت بیش از ۹۳۰ هزار داوطلب (۵۴۸ هزار و ۴۳۴ نفر زن و ۳۸۱ هزار و ۷۷۴ نفر مرد) در 372 شهر برگزار شد.

<>کلید اولیه سوالات این آزمون از روز یکشنبه 18 تیر بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت. بیشترین داوطلبان آزمون سراسری امسال در گروه آزمایشی علوم تجربی با تعداد 580 هزار بود و بعد به ترتیب در گروه آزمایشی علوم انسانی با 184 هزار نفر، در گروه آزمایشی علوم ریاضی 148 هزار داوطلب و گروه آزمایشی هنر 61 هزار داوطلب و در نهایت گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز 119 هزار نفر با یکدیگر رقابت کردند.

<>انتخاب رشته داوطلبان مجاز از نیمه دوم مرداد آغاز و در نهایت نتیجه‌ نهایی این آزمون نیمه‌دوم شهریور اعلام می‌شود. داوطلبان علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که پذیرش در آنها براساس آزمون است، باید پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون و دریافت کارنامه برای انتخاب رشته به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند.

<>دریافت نمونه سوالات و پاسخنامه ادوار گذشته کلیه گروه های آزمایشی
کنکورهای سراسری و آزاد از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۶