اخبار / وزارت آموزش و پرورش / اعلام نتايج آزمون اعزام فرهنگيان به خارج از كشور در نيمه اول تيرماه به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

اعلام نتايج آزمون اعزام فرهنگيان به خارج از كشور در نيمه اول تيرماه

وزير آموزش و پرورش گفت:‌ نتايج نهايي آزمون اعزام فرهنگيان به خارج از كشور پس از برگزاري آزمون كتبي و مصاحبه تخصصي،‌ در نيمه اول تيرماه اعلام خواهد شد. به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا»،‌ حميد‌رضا حاجي بابايي صبح امروز در حاشيه بازديد از يكي از مراكز برگزاري اعزام فرهنگيان به خارج از كشور در جمع خبرنگاران اظهار‌ داشت: در آزمون امسال اعزام فرهنگيان به خارج از كشور،‌ حدود 21 هزار نفر شركت كرده‌اند كه در مرحله اول به‌ ميزان 3 برابر ظرفيت يعني هزار و 650 نفر پذيرش خواهند شد و در نهايت پس از انجام مصاحبه‌هاي تخصصي و لحاظ كردن مهارت‌هاي معلمي،‌ حدود 550 نفر به خارج از كشور اعزام خواهند شد.

وي افزود:‌ در حال حاضر 148مدرسه جمهوري اسلامي ايران در 101 كشور دنيا فعال است كه تلاش مي‌كنيم تا با افزايش اعزام‌ها، ‌اين مدارس در خارج از كشور توسعه يابند؛ ‌در همين راستا كمك‌هاي خوبي انجام و 10 مركز آموزش از راه دور نيز براي هموطنان خارج از كشور تأسيس شده است.

حاجي بابايي گفت:‌ بر اساس آزمون‌هايي كه در سال‌هاي گذشته برگزار شده است‌، تعدادي از فرهنگيان كه در آن آزمون‌ها پذيرفته‌شده‌ و مراحل گزينش را نيز پشت سر گذاشته‌اند آماده اعزام هستند؛‌ بنابراين امكان دارد همه افرادي كه در آزمون امسال پذيرفته مي‌شوند، در سال جاري اعزام نشده و به تدريج بر اساس نوبت اعزام شوند.

وي از برطرف‌شدن مشكل پرداخت‌هاي فرهنگيان خارج از كشور خبر داد و تصريح‌كرد: تلاش مي‌كنيم به ‌گونه‌اي عمل كنيم تا نيرويي كه به‌ عنوان فرهنگي وارد مدارس خارج از كشور مي‌شود،‌ از همان ابتدا با مشكل مالي مواجه نباشد.

حاجي‌بابايي خاطرنشان كرد:‌ در حال حاضر هزار و 800 فرهنگي در خارج از كشور، ‌مسئوليت تعليم و تربيت 17 هزار دانش‌آموز ايراني مقيم آن كشورها را برعهده دارند.

وزير آموزش و پرورش در ادامه درباره آزمون استخدامي وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت:‌ در شهرستان‌هاي استان تهران حدود 65 هزار صندلي براي برگزاري آزمون متقاضيان استخدام در آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است كه نشان‌دهنده كار شبانه‌روزي و سنگين همكاران وزارتخانه براي برگزاري هرچه بهتر آزمون است.

حاجي بابايي تصريح‌كرد:‌ در استان خراسان رضوي حدود 55 هزار نفر در اين آزمون شركت كرده‌اند و در ساير استان‌ها نيز اين رقم در حدود 35 هزار تا 45 هزار نفر است كه در نهايت با رقابت 600 هزار نفري داوطلبان، تجربه خوبي براي مردم فراهم شده است تا فرزندانشان در يك رقابت عادلانه استخدام شوند و وزارت آموزش و پرورش نيز آزموني با اين حجم استقبال را برگزار مي‌كند.

وي گفت: ‌در نيمه اول تيرماه تا 3 برابر ظرفيت اعلام شده كه حدود 120 هزار نفر را شامل مي‌شود پذيرش خواهند شد و در نهايت بر اساس آزمون‌هاي تخصصي و مصاحبه 40 هزار نفر در وزارت آموزش و پرورش جذب خواهند شد.

حاجي بابايي در پايان خاطرنشان كرد:‌ نتايج نهايي آزمون استخدامي وزارت آموزش و پرورش احتمالاً در نيمه اول مرداد اعلام خواهد شد؛ ‌ولي تلاش مي‌كنيم تا اين كار زودتر انجام شود تا كلاس‌هاي لازم سريع‌تر برگزار شود.

تاریخ خبر یکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۸۹