اخبار / دانشگاهی / اعلام ظرفیت پذیرش کاردانی فنی حرفه ای/ برگزاری آزمون در 22 مرداد 95 به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

برگزاری آزمون در 22 مرداد 95

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی ۲۲ مرداد برگزار می شود و ۲۹۴ هزار و ۸۳۹ نفر در آن پذیرفته می شود.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: برای شرکت در دوره های آزمون کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی برای رشته های با آزمون و رشته های بدون آزمون ۲۱۹ هزار و ۶۳۶ داوطلب ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۸۹ هزار ۵۱۶ نفر زن و ۱۳۰ هزار و ۱۲۰ نفر مرد هستند.

وی خاطرنشان کرد: از تعداد ثبت نام  کنندگان در این دوره از دوره کاردانی، تعداد ۴۸ هزار و ۱۴۵ داوطلب متقاضی یکی از رشته های بدون آزمون و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی و تعداد ۱۷۱ هزار و ۴۹۱ نفر داوطلب متقاضی یکی از رشته های با آزمون هستند.

توکلی اظهار داشت: برگه راهنمای برای کلیه داطلبان ( اعم از متقاضیان رشته های با آزمون و رشته های بدون آزمون ) و کارت شرکت در آزمون منحصرا برای متقاضیان شرکت در رشته های با آزمون از روز سه شبه ۱۹ مرداد ماه ۹۵ برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

وی گفت: آزمون دوره های کاردانی نظام جدید برای رشته های با آزمون در صبح روز جمعه ۲۲ مرداد در ۱۷۳ شهرستان برگزار می شود.

توکلی یادآور شد: اطلاعیه سازمان سنجش برای تاریخ و نحوه دریافت و نحوه رفع نقص کارت ورود به جلسه آزمون، از روز یکشنبه ۱۰ مرداد در سایت سازمان سنجش و در روز دوشنبه ۱۱ مرداد در نشریه پیک سنجش منتشر می شود

وی درباره میزان ظرفیت پذیرش در این دوره از آزمون کاردانی نظام جدید گفت: ۲۹۴ هزار و ۸۳۹ نفر در این دوره پذیرفته می شوند که ظرفیت پذیرش در رشته های بدون آزمون ۱۰۷ هزار و ۵۸۹ نفر و در رشته های با آزمون ۱۸۷ هزار و ۲۵۰ نفر است. 

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته های کاردانی 
و سایر مقاطع دانشگاه فنی و حرفه ای و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵