اخبار / دانشگاهی / اعلام ظرفیت پذیرش دکتری در سال ۹۶ به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

اعلام ظرفیت پذیرش دکتری در سال ۹۶

<>وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ظرفیت پذیرش در رشته‌های مصوب مقطع دکتری برای تمام مراکز اعم از آزاد و غیره را ۵ الی ۷ نفر اعلام کرد.

<>دکتر فرهادی – وزیر علوم، تحقیقات و فناوری – در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری آزمون در دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ظرفیت پذیرش در رشته‌های مصوب برای تمام مراکز چه دانشگاه آزاد و چه مراکز دیگر پنج الی هفت نفر است.

<>وی گفت: با برخی از داوطلبان که صحبت کردم از سوالات راضی بودند.

<>فرهادی خاطرنشان کرد: پس از این آزمون و اعلام نتایج اولیه، دانشجویان برای بررسی سوابق تحصیلی به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

<>وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در خصوص برنامه سال آینده وزارت علوم، تصریح کرد: روند کیفی‌سازی و ساماندهی آموزش عالی را دنبال خواهیم کرد. همچنین جایگزینی رشته‌های بین‌تحصیلی با رشته‌های دیگر را در دستور کار قرار خواهیم داد.

<>فرهادی ادامه داد: از طرفی هدفمندتر شدن آموزش‌های تحصیلات تکمیلی به خصوص در مقطع دکترا را به جدیت پی خواهیم گرفت و هدف رساله دانشجویان باید مشخص باشد.

<>وی اظهار کرد: همچنین اگر ظرفیت‌ها به صورت بی‌رویه افزایش یابد عملی خلاف محسوب می‌شود از این‌رو کمیته‌ای در وزارت علوم تشکیل شده و درخواست‌های بررسی مسائل مربوط به این موضوع را در دستور کار قرار داده است.

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتریو سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3<>

تاریخ خبر شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵