اخبار / دانشگاهی / اعلام شرایط و جزئیات ثبت‌نام کنکور ۹۹ به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

اعلام شرایط و جزئیات ثبت‌نام کنکور ۹۹

<>مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه ثبت‌نام برای شرکت در آزمون سراسری سال ۹۹ از امروز آغاز می‌شود، گفت: این آزمون در روزهای ۱۲ و ۱۳ تیرماه برگزار می‌شود.

<>حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ به منظور پذیرش دانشجو در رشته‌های با آزمون دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه‌حضوری، مجازی و پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ پیام نور، موسسات آموزشی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد از امروز چهارشنبه، ۱۶ بهمن ماه جاری منحصرا از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: ثبت نام برای آزمون سال ۱۳۹۹ تا روز پنج‌شنبه ۲۴ بهمن‌ماه ادامه دارد و داوطلبان در مهلت تعیین‌شده باید نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. همچنین دفترچه راهنما و همچنین اطلاعیه تکمیلی در خصوص ثبت‌نام رشته‌های با آزمون دانشگاه‌ها برای سال ۱۳۹۹ همزمان با شروع ثبت‌نام از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل دسترسی است.

<>مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: کلیه داوطلبان واجد شرایط می‌توانند در این آزمون ثبت نام کنند. اخذ دیپلم نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶، دارا بودن مدرک پیش‌دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش دانشگاهی، دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که تا ۳۱ شهریور ۹۹ اخذ شده باشد، از مدارک مورد نیاز است.

<>به گفته توکلی، گزینش دانشجو در رشته‌های با آزمون کنکور سراسری ۹۹ بر اساس نمره کنکور و سوابق تحصیل (معدل دیپلم)، صورت خواهد گرفت. داوطلبانی که دارای دو مدرک دیپلم هستند، می‌توانند بر اساس شرایط اعلام شده در دفترچه اقدام کنند.

<>توکلی خاطرنشان کرد: هر داوطلب بدون در نظر گرفتن نظام آموزشی خود می‌تواند نظام آموزشی که می‌خواهد آزمون دهد را بر اساس جداول مربوطه انتخاب کند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: کارت ورود به جلسه رشته‌های باآزمون کنکور از ۹ تیر ماه سال ۹۹ بر روی سایت این سازمان قرار می‌گیرد و داوطلبان تا ۱۱ تیر ماه فرصت دارند نسبت به دریافت پرینت کارت خود اقدام کنند.

دکتر توکلی گفت: آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ در روزهای ۱۲ و ۱۳ تیرماه سال ۱۳۹۹ در حوزه‌های امتحانی برگزار می‌شود و کارنامه اولیه این آزمون دهه دوم مرداد ماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود و داوطلبان به صورت اینترنتی می‌توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

وی در پایان گفت: نتیجه نهایی کنکور ۹۹ در دهه دوم شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.



دریافت نمونه سوالات و پاسخنامه ادوار گذشته کلیه گروه های آزمایشی
کنکورهای سراسری و آزاد از سایت سنجش3

تاریخ خبر چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸