اخبار / دانشگاهی / اعلام زمان ثبت نام در سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویی علوم پزشکی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

اعلام زمان ثبت نام در سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویی علوم پزشکی

<>به گزارش خبرنگار مهر، سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در حیطه‌های استدلال بالینی، تفکر علمی در علوم پایه، مدیریت نظام سلامت، کارآفرینی در بستر دانشگاه‌های هزاره سوم، آموزش پزشکی و مطالعات میان رشته‌ای علوم انسانی و سلامت برگزار می‌شود.

<>آخرین زمان اعلام اسامی دانشجویان از سوی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی به دبیرخانه المپیاد جهت آزمون غربالگری متمرکز (مرحله انفرادی) ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ است.

<>همچنین زمان ثبت نام دانشجویان در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به منظور شرکت در آزمون غربالگری متمرکز (مرحله انفرادی) در روزهای ۱۹ تا ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ است. 

<>آزمون غربالگری متمرکز (مرحله انفرادی) سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور بر اساس تقویم آزمون های علوم پزشکی در روز ۱۳ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.

<>دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای دانشگاه‌ها / دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور شاغل به تحصیل و یا دانش ‏آموختگانی که تا تاریخ برگزاری اولین آزمون از مجموعه آزمون‌ های کشوری المپیاد در هر دوره کمتر از شش ماه از فارغ‏ التحصیلی آنها گذشته باشد، می‌ توانند بدون در نظر گرفتن معدل کل و سال تحصیل در المپیاد شرکت کنند.

<>در حیطه «مطالعات میان رشته‌ای علوم انسانی و سلامت» و حیطه «کارآفرینی در بستر دانشگاه‌های هزاره سوم» علاوه بر دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری عمومی؛ دانشجویان مقاطع دکتری تخصصی (Ph.D) و دستیاران (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) هم می‌توانند در المپیاد شرکت کنند.

<>مسئولیت انتخاب و معرفی دانشجویان شرکت کننده در هر حیطه بر عهده دانشگاه / دانشکده علوم پزشکی معرفی کننده است و در صورت مغایرت با مقررات المپیاد، کمیته فنی موضوع را بررسی و تصمیم گیری می‌کند و حکم این کمیته پس از کسب مدال و رتبه نیز قابل اجرا است.

<>هر فردی که رتبه یک را در مرحله انفرادی در هر حیطه کسب کند نمی‌تواند مجدداً در همان حیطه شرکت کند. شرکت در یک حیطه و کسب رتبه در آن منعی برای شرکت در سایر حیطه ها در دوره‌های بعدی المپیاد نیست.

<>در این دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی در هر حیطه یک موضوع مطرح می‌شود.

<>در حیطه استدلال بالینی «دروس اصلی پزشکی (داخلی، کودکان، زنان و جراحی)»، در حیطه تفکر علمی در علوم پایه «مدیریت وزن/ چاقی (Weight Management/ Obesity)»، در حیطه مدیریت نظام سلامت «تقویت نظام PHC برای ارتقا پاسخگویی اجتماعی در شرایط اضطرار»، در حیطه کارآفرینی در بستر دانشگاه‌های هزاره سوم «تاب آوری کسب و کارهای دانش بنیان»، در حیطه آموزش پزشکی «آموزش مجازی» و در حیطه مطالعات میان رشته‌ای علوم انسانی و سلامت «هوش مصنوعی» مطرح شده است.



<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته های کارشناسی ارشد
و سایر مقاطع دانشگاه علوم پزشکی (وزارت بهداشت) و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰