اخبار / دانشگاهی / اعطای بورس تحصیلی به رتبه‌های برتر شاهد و ایثارگر کنکور سراسری به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

اعطای بورس تحصیلی به رتبه‌های برتر شاهد و ایثارگر کنکور سراسری

<>به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور دانشجویان، دکتر فردین تقی‌زاده در اولین نکوداشت دانش‌آموختگان ممتاز شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور گفت: در عمر وزارت علوم این اولین بار است که برای نکوداشت دانش‌آموختگان شاهد و ایثارگر برنامه‌ای برگزار شده است.

<>وی ادامه داد: این تغییر نگاه به دلیل رویکرد سازمان امور دانشجویان در دولت جدید است زیرا در این دولت رئیس سازمان امور دانشجویان همواره تاکید بر توانمندسازی دانشجویان شاهد و ایثارگر دارد.

<>تقی‌زاده تصریح کرد: به همین دلیل اداره کل دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان طی دو سال گذشته برنامه‌های متنوعی را برای دانشجویان به اجرا رسانده است.

<>وی با بیان اینکه عمده این برنامه‌ها برای اولین‌بار برگزار شده است؛ افزود: اولین و دومین دوره ملی ضیافت ایثار به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد، المپیاد ملی دانشجویان شاهد و ایثارگر که پس از یک وقفه ده ساله در دو سال گذشته برگزار شد.

<>تقی‌زاده افزود: همچنین اولین جشنواره قرآنی_ فرهنگی و هنری شهید آوینی به میزبانی دانشگاه هنر و دومین دوره این جشنواره که به‌زودی برگزار خواهد شد ویژه کلیه دانشجویان شاهد و ایثارگر سراسر کشور در کلیه دانشگاه‌ها تحت پوشش وزارت علوم، وزارت بهداشت، آزاد اسلامی است. از دیگر برنامه‌ها اجرا شده در سازمان امور دانشجویان به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

<>مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر بیان کرد: اولین دوره جایزه سردار سلیمانی به میزبانی دانشگاه علامه‌طباطبایی و دومین دوره آن که در بهمن ماه به میزبانی دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می‌شود و در آن برگزیدگان کنکور سراسری که بدون اعمال سهمیه دارای رتبه‌های برتر شده‌اند، از بورس تحصیلی برخودار خواهند شد و اگر شرایط مندرج را احراز نمایند تا پایان تحصیل می‌توانند از این حمایت تحصیلی برخوردار شوند، از دیگر برنامه‌های اجرا شده در وزارت علوم برای دانشجویان شاهد و ایثارگر است.

<>تقی‌زاده با اشاره به اینکه یکی از تأکیدات رئیس سازمان امور دانشجویان مهارت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر است، تصریح کرد: جلساتی را با بنیاد ملی نخبگان و سازمان ثبت اسناد کشور که در حوزه حمایت از مالکیت فکری و معنوی فعالیت می‌کنند، برگزار کرده‌ایم و با شعار هر متخصص یک مهارت به دنبال تحقق اهداف خود بوده‌ایم.

<>تقی‌زاده اظهار کرد: دانش آموختگان ممتازی که اکنون در این مراسم حضور دارند داری یکی از این دو شاخص ۱_ جز ده درصد اول ورودی خود بوده‌اند ۲_ داری معدل بالای ۱۷ هستند.

<>

دریافت نمونه سوالات و پاسخنامه ادوار گذشته کلیه گروه های آزمایشی
کنکورهای سراسری و آزاد از سایت سنجش3

تاریخ خبر پنج شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲