اخبار / سازمان سنجش آموزش کشور / اعتراض دفتر تحکیم وحدت به حذف دختران از برخی از رشته‌های دانشگاهی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

اعتراض دفتر تحکیم وحدت به حذف دختران از برخی از رشته‌های دانشگاهی

دفتر تحکیم وحدت با صدور بیانیه ای نسبت به حذف دختران از برخی از رشته ها در دفترچه راهنمای آزمون سراسری امسال کشور اعتراض کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، متن بیانیه اعتراضی دفتر تحکیم وحدت به شرح زیر است:
 
در کنکور امسال با کمال تأسف و تعجب در دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال 91 که در تاریخ 8 مرداد منتشر شد خبر حذف جنسیتی برخی رشته ها در برخی دانشگاه ها از جمله دانشگاههای شهید چمران اهواز، صنعتی قم، صنعت نفت اهواز ، کرمان، یزد، زابل و... مشاهد کردیم. که این موضوع یعنی حذف کامل ظرفیت پذیرش دختران در برخی رشته ها به قدری برایمان ناباورانه و تعجب برانگیز بود که تا بررسی های دقیقتری انجام دادیم و صحت آن برایمان مسجل نشد باور پذیری این موضوع بسیار سخت بود.
 
لذا سوالات مهم و جدی که در ذیل آمده است را از مسئولان سازمان سنجش و وزارت علوم داریم: 1- آیا مسئولان سازمان سنجش مستقیما اقدام به این عمل نموده اند؟ یا مسئولان وزارت علوم؟ چه مسئولان وزارت علوم و چه مسئولان سازمان سنجش با مجوز کدام نهاد قانونی چنین ظلم آشکاری را بر دختران روا داشتند؟   2- آیا نمایندگان مجلس و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی که قاعدتاً باید وظیفه قانونگذاری در این امر را داشته باشند اصلا مطلع بوده اند؟   3- اکنون که مجوز این اقدام از جانب شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی ظاهرا داده نشده، آیا نباید نمایندگان مجلس و اعضای شورای انقلاب فرهنگی صراحتا موضع خود را اعلام کرده و این چنین با روزه سکوت خود، علامت سوال جدی را در ذهن افکار عمومی جامعه ایجاد نمایند؟   4- جدای از غیرقانونی بودن این موضوع ، آیا این اقدام که متاسفانه، به بهانه اسلامی کردن دانشگاه ها توجیه می شود ، با کدام حجت شرعی صورت گرفته و آیا اگر قرار باشد با سلایق شخصی افراد و دیدگاه هایی که نمی دانیم از کجا نشئت گرفته است به نام اسلام این گونه اقدامات صورت بگیرد ، آیا به اسلام کمک شده است یا به اسلام ضربه وارد کرده است؟   5- آیا این گونه اقدامات غیر منطقی و تبعیض آمیز به وجهه صلاحیت علمی آموزش عالی کشور صدمات جبران ناپذیری وارد نخواهد کرد؟   6- آیا این اقدام با سیاست بومی گزینی دانشگاه ها تناقض آشکار ندارد؟ به این مفهوم که فراهم کردن شرایطی که دانشجویان دختر برای تحصیل در رشته های مورد علاقه خود مجبور می شوند به شهرهای دیگر عزیمت کنند و بدون تردید در معرض آسیبهای فرهنگی و مشکلات عدیده ای قرار می گیرند که مراجع عظام و سایر دلسوزان نظام نیز به کرات هشدار داده اند نیست؟   7- آیا آقایانی که ادعای در مسیر خط امام و رهبری حرکت کردن را دارند از کدام صحبتها و فرامین و رهنمودهای این دو بزرگواران این چنین برداشتی داشته اند.   از تمام جریانات دانشجویی و دانشگاهی و دلسوزان نظام و نهادهای مسئول به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی می خواهیم که در اسرع وقت موضع خود را پیرامون این اقدام غیر قانونی و غیر منطقی اعلام نموده و بدیهی است که مجموعه دفتر تحکیم وحدت تا اصلاح عادلانه ظرفیتهای دانشگاهی و اقدام عاجل در این خصوص برای پایان دادن به این ظلم آشکار به دختران دانشجو لحظه ای دریغ ننموده و از کلیه تشکل ها، جریانات و شخصیتهای عدالتخواه می خواهیم در این مسیر ما را همراهی و یاری نمایند.

تاریخ خبر شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱