اخبار / دانشگاهی / اصلاح پذیرش دانشجو در پردیسهای پولی- برخورد با پذیرش های بی رویه به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

اصلاح پذیرش دانشجو در پردیسهای پولی- برخورد با پذیرش های بی رویه

مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی از اصلاح روند پذیرش دانشجو در پردیسهای خودگردان و برخورد با دانشگاههای متخلف در این زمینه خبر داد.
حسین حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سیاست جدید وزارت علوم در خصوص پردیسهای خودگردان دانشگاهها، با یادآوری اینکه پردیسهای خودگردان بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه شکل گرفته است، ادامه داد: این قانون به دانشگاههای جامع هر استان اجازه داد که پردیسهای خودگردان را بر اساس رویکردی که دارند، تاسیس کنند و تاکنون هم بر اساس این مجوز بیش از 50 پردیس خودگردان در دانشگاهها شکل گرفته و برخی دانشگاهها از جمله تهران دارای سه پردیس کیش، ارس و البرز هستند.
وی گفت: آنچه امروز سیاست کلی وزارت علوم در زمینه پردیسهای خودگردان به شمار می آید، متمرکز شدن فعالیت این پردیسها در پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی و بازنگری جذب این دانشجویان است.
به گفته مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم، روند اصلاح شده ای برای پذیرش دانشجو مورد نظر این وزارتخانه دنبال می شود.
حسینی درباره این سیاست با بیان اینکه این موضوع در حال بحث و بررسی است، گفت: در همین باره با برخی معاونان آموزشی دانشگاههای بزرگ کشور جلسه برگزار شده و در روزهای آینده تصمیم گیری خواهد شد.
این مقام مسئول وزارت علوم درباره تغییر رقم شهریه های پردیسهای خودگردان با بیان اینکه وزارت علوم در این باره می توان حداقل و حداکثری اعلام کرد، ادامه داد: این رقم بر اساس نرخ تورم و رشته تحصیلی مورد نظر همچنین هزینه های سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز این پردیسها معین می شود.
حسینی افزود: تعیین دقیق میزان شهریه به عهده هیأتهای امنای دانشگاههاست، بنابراین این هیأتها می توانند بر اساس اختیاراتی که قانون برایشان مشخص کرده رقم شهریه ای متناسب با شرایط اقتصادی و بضاعت دانشجویان باشد.
مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم ضمن تاکید بر اینکه ظرفیتهای پذیرش دانشجو در این پردیسها متناسب با ظرفیت اعضای هیأت علمی باید تعریف شود، ادامه داد: تلاش خواهد شد جلوی پذیرشهای بی رویه گرفته و با این موضوع برخورد می شود چرا که برخی دانشگاهها این قواعد را مورد توجه قرار نداده اند.

تاریخ خبر پنج شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۲