اخبار / دانشگاه علوم پزشکی / استفاده از حضور اساتید ایرانی خارج از کشور باید تکلیف شود به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

استفاده از حضور اساتید ایرانی خارج از کشور باید تکلیف شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر بی توجهی بانک‌ها نسبت به اعطای وام به فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی گفت: در زمینه استفاده از اساتید ایرانی خارج از کشور باید در برنامه ششم نیز به عنوان یک تكلیف تلقی شود. به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حسن ابولقاسمی افزود: در وزارت بهداشت سیستم رتبه بندی راه اندازی شد که این امر موجب رقابت میان دانشگاه‌های علوم پزشکی شده است.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی از اجرای طرح‌های تحقیقاتی در زمینه بیماری‌های غیر واگیر خبر داد و اظهار داشت: این نوع تحقیقات هر چند که منجر به ثبت اختراع و یا نمایه سازی مقاله نمی‌شود ولی اثرات بسیار زیادی در ارتقای سطح سلامت جامعه دارد.

وی با تاکید بر ایجاد عدالت پژوهشی در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی، ادامه داد: اگر قرار است فرصت تحقیقاتی برای دانشگاهی فراهم شود باید این فرصت برای همه دانشگاه‌های ایجاد شود.

ابوالقاسمی با بیان اینکه جذب اساتید ایرانی مقیم خارج از کشور در برنامه پنجم توسعه دیده شده است، ادامه داد: باید این موضوع در برنامه ششم نیز به عنوان یک تكلیف تلقی شود تا بتوانیم از دانش اساتید خارج از كشور برای تربیت دانش آموختگان داخلی استفاده کنیم.

وی با انتقاد از برخورد بانک‌ها با فعالیت‌های تحقیقاتی خاطر نشان کرد: بانک‌ها وام‌ها و خدمات متنوعی به سایر نهادها ارایه می‌دهند ولی در بخش تولید و تحقیق تاكنون همكاری لازم را با شركت‌های دانش بنیان و پژوهشگران نداشته‌اند.

تاریخ خبر جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۲