اخبار / استخدامی / استخدام ۱۰۰ قاضی جذب دستگاه قضایی کرمان به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

استخدام ۱۰۰ قاضی جذب دستگاه قضایی کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: ۱۰۰ قاضی بومی و نخبه در دستگاه قضایی استان کرمان جذب می‌شوند.به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، یدالله موحد صبح امروز در جمع اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان، اظهار کرد: از مهر ماه سال جاری که به ریاست دستگاه قضایی استان کرمان منصوب شده‌ام، تلاش کردیم برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم تا در شاخص‌هایی که جایگاه مطلوبی نداریم، وضعیت را بهبود ببخشیم.
وی با اشاره به طراحی هشت برنامه برای بهبود شرایط دادگستری استان کرمان ادامه داد: ما توانستیم طی سال جاری ۱۱ هزار پرونده را از مجموعه دادگستری استان کرمان کاهش دهیم.
رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: در بهره‌گیری از فناوری اطلاعات رتبه استان کرمان پایین‌تر از میانگین کشوری بود و رتبه ۲۹ را داشتیم و با بهره‌گیری از توان کارکنان و قضات رتبه استان را به سوم کشوری ارتقا دادیم.
موحد در ادامه به توضیح درباره برنامه‌های در دست اجرای دستگاه قضایی استان کرمان پرداخت و یادآور شد: کوتاه کردن مدت رسیدگی به پرونده‌ها و کاهش اطاله دادرسی را در دستور کار داریم.
این مسئول همچنین ساماندهی امر ابلاغ اوراق قضایی، افزایش کیفیت خدمات و استفاده از فناوری اطلاعات و مکانیزه کردن اوراق قضایی را از دیگر برنامه‌های دستگاه قضایی استان کرمان برشمرد.
وی اظهار کرد: در صدد هستیم تا قرارهای قضایی را از طریق ایمیل به کارشناسان و وکلا ارسال کنیم و ابلاغ‌ها به ادارات دولتی به صورت مکانیزه انجام شود.
رئیس شورای قضایی استان کرمان گفت: در آینده نزدیک بحث مزایده‌های فروش اموال محکومان را از طریق سامانه اطلاع‌رسانی دولت و بنگاه‌های معاملاتی دنبال می‌کنیم.
موحد با اشاره به راه‌اندازی سه دفتر الکترونیکی دستگاه قضایی در شهر کرمان تصریح کرد: تقویت دفاتر الکترونیکی را دستور کار داریم و این دفاتر در تمام شهرستان‌ها طی سال آینده راه‌اندازی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ۱۶ درصد افزایش پرونده‌های وارده و ۱۲ درصد افزایش موجودی را در دادگستری استان کرمان داریم، اضافه کرد: ۱۱ درصد کاهش پرونده‌های موجودی در دستگاه قضایی استان کرمان را شاهد هستیم.
این مقام قضایی با بیان اینکه نیاز قضایی برآورد شده استان کرمان در سال ۱۳۸۱ برابر با ۴۳۱ قاضی بوده است، عنوان کرد: در حال حاضر ۲۵۹ نفر قاضی در کرمان فعالیت می‌کنند و ۴۰ درصد پست‌های مصوب استان خالی است.
موحد ادامه داد: یک سوم قضات استان کرمان غیربومی هستند و با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند و یک سوم این قضات تقاضای انتقال دارند.
وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۲۲۲ نیرو برای دادگستری استان کرمان مصوب بوده است، ادامه داد: ۹۲۱ نفر شاغل در دستگاه قضایی کرمان داریم و ۶۰ درصد کارکنان اداری مورد نیاز را در اختیار نداریم.
رئیس شورای قضایی استان کرمان تصریح کرد: هر قاضی در استان کرمان طی سال، ۲ هزار پرونده و در هر ماه ۸۰ پرونده را بررسی می‌کند.
موحد با بیان اینکه در گذشته فیلتر گزینش در دادگستری استان کرمان محدود شده است، افزود: کرمان در محدودیت شدید منابع انسانی است و ما بر بومی‌گزینی و نخبه‌گزینی تاکید داریم و ۱۰۰ قاضی بومی و نخبه در دستگاه قضایی کرمان جذب می‌شوند.
وی تصریح کرد: ۱۰۲ نفر کارمند سهمیه استان کرمان است، اما هنوز ابلاغ این کارمندان صادر نشده است.
موحد بیان کرد: ۱۶ مورد رضایت از اولیای دم برای محکومان به قصاص در کرمان دریافت شده است و دادسرای ویژه امنیتی در استان کرمان نیاز داریم، اما ساخت این دادسرا رها شده و خواستار ایجاد این دادسرا هستیم.

برای دریافت سوالات و منابع آزمون استخدامی دستگاه قضایی اینجا را کلیک نمایید.

تاریخ خبر شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳