اخبار / استخدامی / استخدام دبیری آموزش و پرورش 1402 به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

استخدام دبیری آموزش و پرورش 1402

<>طبق اعلام صادق ستاری‌فرد معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش آزمون جذب دبیر و هنرآموز در آموزش و پرورش هم بعد از برگزاری آزمون استخدام آموزگاری برگزار خواهد شد، که فراخوان آن بعد از تعطیلات نوروز اعلام می‌شود. براین اساس انتظار می‌رود دفترچه راهنمای آزمون استخدامی آموزش و پرورش طی فروردین یا اردیبهشت ماه منتشر شود.

 زمان برگزاری آزمون استخدامی جدید آموزش و پرورش (رشته‌ شغلی دبیری)<>زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش یکی از نکات مهم برای افراد علاقمند به شغل دبیری است. چراکه انجام برنامه ریزی جهت مطالعه و کسب آمادگی اساسی ترین پیش نیاز موفقیت در آزمون استخدامی است. بر همین اساس طبق اعلام معاون حقوقی و مجلس و معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش آزمون استخدام آموزش‌و‌پرورش در سال 1402 در رشته شغلی دبیری در اواخر خرداد و اوایل تیرماه برگزار خواهد شد.

 منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش رشته‌ دبیری 1402<>طبق اعلام صادق ستاری‌فرد معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش منابع آزمون استخدامی دبیری آموزش و پرورش نسبت به منابع رشته آموزگار ابتدایی و استثنایی تغییراتی خواهد داشت. اما به احتمال زیاد منابع حیطه عمومی و اختصاصی آزمون دبیری مشترک با منابع اعلام شده در آخرین آزمون استخدامی آموزش و پرورش (آموزگار ابتدایی و استثنایی) خواهد بود.


 ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402<>محمد مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه‌ وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرگزاری ایلنا در رابطه‌ با میزان جذب آزمون استخدامی آموزش و پرورش در رشته‌ دبیری بیان کرد که مجوز استخدام 20 هزار نفر در آزمون استخدامی دبیری کسب شده‌ ‌است. با توجه به این خبر به نظر می رسد که میزان جذب در این رشته ‌‌‌نسبت به رشته‌‌ شغلی آموزگار ابتدایی و استثنایی که ظرفیت پذیرش آن بالغ بر 28 هزار نفر بود، حدود 8 هزار نفر کمتر باشد.

 حداکثر سن استخدام آموزش و پرورش 1402<>حداکثر سن مجاز جهت شرکت در آزمون‌های استخدامی یکی از شروط مهم شرکت در آزمون های استخدامی می باشد. از این‌رو حساسیت سازمان‌ها در خصوص رعایت این شرط بسیار زیاد است. داوطلبین آزمون استخدامی می‌بایست قبل از اقدام به ثبت نام، در خصوص رعایت شرایط سنی استخدام در آموزش و پرورش در دفترچه راهنما اطمینان حاصل کنند. طبق تجربه ‌ما حتی اگر شرایط سنی داوطلب یک روز از حداکثر سن اعلام شده‌ ‌‌بیشتر باشد، این موضوع باعث برکناری از ادامه ‌‌مراحل استخدام خواهد شد.
پس از برگزاری آزمون کتبی و اعلام نتایج اولیه‌ آزمون، آموزش و پرورش استان‌ها اطلاعیه‌هایی منتشر می‌کنند. سپس افراد پذیرفته‌ ‌‌شده جهت تحویل مدارک (پیش از مصاحبه‌) دعوت خواهند شد. در این مرحله‌‌ وضعیت فرد پذیرفته‌‌‌ ‌شده ‌در آزمون کتبی از بابت دارا بودن‌‌‌ شرایط اعلامی بومی، سهمیه‌‌‌ ایثارگری و یا معلولین، شرایط سنی و ... بررسی خواهد شد. در رابطه‌‌ ‌با بررسی وضعیت شرایط سنی فرد پذیرفته‌ ‌‌شده تاریخ مذکور در قسمت تولد شناسنامه ملاک عمل خواهد بود. همچنین طبق شرایط اعلامی در آخرین آزمون استخدامی آموزش و پرورش ملاک عمل در خصوص سن افراد، اولين روز ثبت‌نام آزمون استخدامی می‌باشد. (این تاریخ ممکن است در آزمون‌های بعدی تغییر کند.)
ضمناً ممکن است استثنائاتی در خصوص شرایط سنی به شرح زیر در خصوص برخی از افراد دارای شرایط اعلامی در نظر گرفته‌ شود.

<>استثنائات شرایط سنی:

 جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر، فرزندان آزادگان با یک‌سال و یا بالاتر از یکسال اسارت از شرط سنی معاف هستند. به ازای تاهل و همچنین داشتن هر فرزند از 1 تا حداکثر 5 سال به حداکثر سن اعلامی اضافه میشود. مشروط بر اینکه نرخ باروری در شهرستان محل تولد داوطلب و یا فرزند او بالاتر از 2.5 نباشد. مدت همكاری تمام وقت افرادی که با واحدهای دولتی آموزشی و تربیتی آموزش و پرورش همكاری كرده اند به حداکثر سن اعلامی اضافه می‌شود.داوطلبانی كه در طول جنگ تحمیلی به اسارت دشمن بعثی و یا گروه‌های ضد انقلاب درآمده‌اند، به میزان مدت اسارت و حضور در جبهه به حداکثر سن اعلامی اضافه‌ می‌شود. داوطلبانی كه در جبهه‌ها به طور داوطلبانه ‌خدمت نموده‌اند، به میزان حضور در جبهه ‌و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشكی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه‌ها به حداکثر سن اعلامی اضافه ‌می‌شود.
منابع، جزوات و نمونه سوالات آزمون های استخدامی

تاریخ خبر پنج شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲