اخبار / استخدامی / استخدام 1500 نیروی متخصص - گمرک ایران به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

استخدام 1500 نیروی متخصص - گمرک ایران

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی گمرک ایران در خصوص استخدام 1500 نیروی متخصص و جوان برای گمرک گفت: 15 سال بود که در گمرک استخدام نداشتیم و اککنون در تلاش برای جذب نیرو هستیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، ظهر امروز آئین تکریم و معارفه ناظر گمرکات استان گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی با حضور سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی گمرک ایران در سالن همایش های اداره ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.
محسن جلواتی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی گمرک ایران در این مراسم با بیان اینکه اگر سایت اوراسیا در انزلی باشد اما خروجی نداشته باشد هیچ اثری برای جمهوری اسلامی ندارد، اظهار کرد: تمام کارشناسان اذعان دارند که این پیمان‌های منطقه‌ای می‌تواند اثرگذار باشد و باید بدانیم برای تحقق آن چه کنیم.
وی با بیان اینکه یکی از کریدورهای اصلی ما کریدور شمال و جنوب است، گفت: روسیه نزدیک ۴۰۰ میلیارد دلار ترانزیت دارد که خواهان ترانزیت آن از ایران است که اگر ما تعلل کنیم ترکیه از ما پیشی می‌گیرد و بهترین نقطه از نظر ما بندر آستارا است و اگر خط ریل رشت راه ‌ندازی نشود به چالش می‌خوریم.
جلواتی گمرک را یکی از کلیدی‌ترین و مهم‌ترین سازمان‌های اقتصادی و مرزبان اقتصادی نظام دانست و افزود: مدیر جدیدمان باید پشتوانه‌ای داشته باشد، تکمیل راه آهن یک همدلی استانی م‌خواهد و باید ظرفیتش که در آستارا است را به دو برابر تبدیل کنیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی گمرک ایران تأکید کرد که ما حاضریم در شرایطی که تأسیسات و زیرساخت‌هایی که در راه آهن رشت فراهم نیست را با کامیون به سمت جنوب انتقال دهیم تا مسؤولان استانی نسبت به تکمیل راه آهن اقدام کنند.
وی با تأکید بر اینکه در دولت سیزدهم به دنبال گمرک شفاف و ضد فساد و کارآمد هستیم، گفت: در گمرک اقداماتی در حوزه اصلاح ساختارها و اصلاح رویه‌ها و بعضاََ حذف افراد فاسد انجام داده و می‌دهیم و معتقدیم گمرک اگر شفاف باشد به صورت اتوماتیک از فساد کاسته می‌شود.
جلواتی با بیان اینکه حدود 15 سال است که در گمرک استخدامی نداشتیم، تصریح کرد: در این سال‌ها یک نفر هم استخدام رسمی نشده و هر چه منطقه ویژه و آزاد تاسیس شده از بدنه همین گمرک نیرو برای ارائه خدمات به آن تزریق شده است بنابراین؛ این نوید را می‌دهم به دنبال جذب هزار و 500 نفر نیروی جوان متخصص در گمرک هستیم.
به اذعان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی گمرک ایران، در حوزه معیشتی حقوق و مزایای کارکنان گمرک بسیار پایین است که وی پیگیر حل آن است.

منابع، جزوات و نمونه سوالات آزمون های استخدامی

تاریخ خبر شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱