اخبار / دانشگاهی / اسامی ۲۰ پژوهشگر پرتالیف علوم فنی مهندسی اعلام شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

اسامی ۲۰ پژوهشگر پرتالیف علوم فنی مهندسی اعلام شد

اسامی ۲۰ پژوهشگر پرتالیف علوم فنی مهندسی در حالی اعلام شد که استادان دانشگاه علم و صنعت ایران در صدر پرتالیف‌ترین‌ها هستند.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، اسامی 20 پژوهشگر پرتالیف ISC در گروه علوم فنی مهندسی اعلام شد که بیشترین اساتید به دانشگاه علم وصنعت ایران مربوط می‌شوند.
بر اساس این گزارش، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) در ماه‌های اخیر سایر رشته‌ها مانند علوم انسانی، کشاورزی، پزشکی و علوم پایه از نظر پژوهشگران پرتالیف را نیز معرفی کرده است.
پژوهشگران پرتالیفی که تاکنون معرفی شده‌اند بیشتر از بخش فارسی ISC استخراج و به جامعه علمی معرفی شده بودند و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در بخش‌های مختلف زبانی نسبت به سنجش و اندازه گیری مولفه‌های مختلف اقدام می‌کند که زبان‌های انگلیسی و عربی نیز از زبان‌های مهم ISC است.
رتبه اول در بین پژوهشگران پرتالیف ISC در رشته فنی مهندسی که مقالات متعددی را به زبان فارسی در نشریات معتبر فارسی به چاپ رسانیده است به محمود صفارزاده از دانشگاه تربیت مدرس تعلق دارد. رتبه‌های دوم، سوم، چهارم و پنجم نیز در اختیار رضا صفارزاده از دانشگاه تهران، غلامحسین لیاقت از دانشگاه تربیت مدرس، محمود عامری از دانشگاه علم و صنعت ایران و علی کاوه از دانشگاه علم و صنعت ایران قرار دارد. قابل توجه است که علی کاوه در بین 20 پژوهشگر پرتالیف ISC از بخش انگلیسی حوزه فنی و مهندسی انتخاب شده است.
در رتبه ششم نیز فریبرز ناطقی الهی از پژوهشگاه بین المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله قرار دارد. رتبه‌های هفتم، هشتم، نهم و دهم نیز به ترتیب به مهدوی معرفت از دانشگاه تربیت مدرس، محمود مهرداد شکریه از دانشگاه علم و صنعت ایران، محمدتقی فاطمی قمی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و محمدعلی بوترابی از دانشگاه علم و صنعت ایران تعلق دارد یعنی 5 پژوهشگر در اختیار دانشگاه علم و صنعت ایران است.
رتبه‌های 11 تا 15 به ترتیب به سعید شبستری (دانشگاه علم و صنعت ایران)، غلامرضا بخشنده (پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران)، شهریار افندی زاده (دانشگاه علم و صنعت ایران)، شهرام خیراندیش(دانشگاه علم و صنعت ایران) و مهدی دیواندری (دانشگاه علم و صنعت ایران) مربوط می‌شود که در این بخش نیز دانشگاه علم و صنعت ایران بیش از سایر دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها دارای اساتید و پژوهشگران پرتالیف حوزه فنی و مهندسی است.
رتبه‌های 16 تا 20 در اختیار حسین گنجی دوست از دانشگاه تربیت مدرس، محمود نیلی احمد آبادی از دانشگاه تهران، عباس افشار از دانشگاه علم و صنعت ایران، محمد رضایی پژند از دانشگاه فردوسی مشهد و احمد فهیمی‌فر از دانشگاه امیر کبیر است و از مجموع 20 دانشگاهی که پژوهشگران پرتالیف حوزه فنی و مهندسی در بخش فارسی ISC در این دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها به آموزش و تحقیق اشتغال دارند، 9 پژوهشگر برتر از اعضای هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران، چهار پژوهشگر پرتالیف در اختیار دانشگاه تربیت مدرس، 2 پژوهشگر پرتالیف در خدمت دانشگاه صنعتی امیرکبیر، 2 پژوهشگر پرتالیف در دانشگاه تهران قرار دارند و دانشگاه فردوسی مشهد و پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران و پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله هر کدام دارای یک پژوهشگر پرتالیف در حوزه فنی و مهندسی در ISC هستند.

تاریخ خبر دوشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۲