اخبار / دانشگاهی / ارائه فناوری اطلاعات در گرایش‌های رشته‌های فنی و مهندسی دانشگاه امیرکبیر به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

ارائه فناوری اطلاعات در گرایش‌های رشته‌های فنی و مهندسی دانشگاه امیرکبیر

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از برنامه این دانشگاه برای ارائه مباحث فناوری اطلاعات در گرایش‌های مختلف رشته‌های فنی و مهندسی خبر داد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، علیرضا رهایی رئیس دانشگاه امیرکبیر در همایش «پکس ویژه مدیران بیمارستانی» اظهار داشت: اولین دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری فناوری اطلاعات را در دانشگاه امیرکبیر تدوین و راه اندازی کرده‌ایم و درصدد هستیم مباحث فناوری اطلاعات را در گرایش‌های مختلف فنی و مهندسی وارد کنیم.
وی از راه اندازی پژوهشکده مجازی سلامت الکترونیک به عنوان یکی از تجربه‌های موفق دانشگاه امیرکبیر یاد کرد و گفت: با وجود یک سال از سابقه کار این پژوهشکده، اقدامات بسیار خوبی در آن صورت گرفته و رشته‌های مهندسی بافت و مهندسی توانبخشی، مهندسی فناوری اطلاعات پزشکی، مهندسی انفورماتیک یا اطلاعات پزشکی به صورت الکترونیکی در دانشگاه راه اندازی شده است.
رهایی به ساخت 2 روبات تخصصی پزشکی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر طی دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: ساخت روبات جراح در مسیر بومی سازی تجهیزات مورد نیاز کشور در عرصه پزشکی صورت گرفته است.
وی با یادآوری تعبیر سازمان جهانی بهداشت مبنی بر اینکه سلامت الکترونیک به معنای بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در خدمت سلامت جوامع است، تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم که در استفاده از فناوری‌های نوین، از پیروی کورکورانه از الگوهای غربی پرهیز کنیم و با توجه به اسناد بالادستی همچون نقشه جامع علمی کشور و سند چشم انداز 1404، تجهیزات فنی مورد نیاز خود را به صورت بومی و متناسب با نیازها و اقتضائات کشور خود طراحی و تهیه کنیم.
رئیس دانشگاه امیرکبیر، آمادگی پژوهشکده سلامت الکترونیک این دانشگاه را برای هرگونه همکاری با جامعه پزشکی در راستای حل نیازهای کشور اعلام کرد.

تاریخ خبر دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲