اخبار / دانشگاهی / ارائه دستاورد‌های دانشگاه آزاد خوراسگان در ششمین جشنواره فناوری نانو به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

ارائه دستاورد‌های دانشگاه آزاد خوراسگان در ششمین جشنواره فناوری نانو

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان در دستاورد‌های نانو فناوری خود را در ششمین جشنواره فناوری نانو ارائه داده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، احمدعلی فروغی صبح امروز در جمع مسئولان این دانشگاه با اشاره شرکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان در این نمایشگاه اظهار کرد: 171 شرکت و نهاد دولتی، 21 دانشگاه و پژوهشگاه، پنج نهاد بین‌المللی، هفت پارک علم و فناوری و مرکز رشد، 23 نهاد ترویجی، 9 نشریه و 12 آزمایشگاه تخصصی به مدت پنج روز در بخش‌های مختلف نمایشگاه به ارائه دستاورد‌های خود در زمینه فناوری نانو پرداختند.
وی به فعالیت چشمگیر این دانشگاه در نمایشگاه فناوری نانو اشاره کرد و ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان در این نمایشگاه برخی از دستاورد‌های نانو فناوری خود را از جمله محیط کشت بافت گیاهی بهینه‌سازی شده با استفاده از فناوری نانو، استفاده از نانو رس در جلوگیری از بیابان‌زایی و مبارزه با ریزگرد‌ها و استفاده از نانو زئولیت در پالایش خاک‌های آلوده را ارائه داده که با استقبال بازدید‌کنندگان مواجه شده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان تصریح کرد: ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، توفیقی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و ثمری مدیرکل ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی از جمله بازدید‌کنندگان از دستاورد‌های این دانشگاه بوده‌اند.
وی با اشاره به اینکه در بخش بین‌الملل این جشنواره، کشورهای فعال حوزه فناوری نانو از جمله کشور‌های روسیه، رومانی، کره جنوبی، لبنان و دیگر کشور‌ها حضور فعالی داشته‌اند، اضافه کرد: کشور‌های دیگر دستاورد‌های خود را از جمله کشور رومانی در حوزه مواد نانوساختار مغناطیسی، روسیه در زمینه سرامیک‌های پیشرفته و نانوساختار و کره جنوبی محصولات و دستاورد‌های خود را در حوزه نانو‌مواد و نانو‌ساختار‌ها را برای بازدید شرکت‌کنندگان ارائه کرده بودند.
فروغی ابری با اشاره به تعداد بازدید‌کنندگان از این نمایشگاه تاکید کرد: سفرای کشور‌‌های مختلف از جمله برزیل، اکوادور و بولیوی و بیش از 14 کاردار کشور‌های مختلف در مدت برگزاری نمایشگاه فناوری نانو از غرفه دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان بازدید کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فارس، نمایشگاه فناوری نانو از 13 تا 17 مهر ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شده است و محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور به عنوان سخنران مراسم افتتاحیه این نمایشگاه بوده است.

تاریخ خبر سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲