اخبار / دانشگاهی / ارائه 15 رشته به زبان انگلیسی در دانشگاه تهران به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

ارائه 15 رشته به زبان انگلیسی در دانشگاه تهران

محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در  گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: یکی از شاخص های دانشگاه موفق این است که بتواند در سطح بین المللی دانشجو و استاد جذب کند تلاش خود را در جذب دانشجو و استاد خارجی به کارگرفته‌ایم ولی متاسفانه موانعی در  سر راه است.

وی ادامه داد: برای بین‌المللی شدن به زیرساخت‌ها و فرهنگ‌سازی تا حدی متمایز نیازمندیم پس ما حتی به حوزه بین الملل وارد نشدیم. ایجاد ارتباط بین‌المللی زمان می‌برد. اینطور نیست که امروز تصمیم بگیریم و فردا شرایط بین المللی شدن فراهم باشد. قوانین و ساختار دانشگاه‌ها، قوانین دولت و مصوباتی که مجلس می‌گذراند، نیازمند زمان است.<>رئیس دانشگاه تهران در ادامه به وضعیت گردشگری در ایران اشاره و تصریح کرد: متاسفانه با وجود امکانات و مراکز گردشگری که  در کشور داریم به دلیل نبود  زیر ساخت های لازم  تعداد جذب توریست در کشورمان پایین است،  تعداد کم دانشجوی خارجی در کشور هم به دلیل نبود همین زیر ساخت های لازم است.

<>نیلی اظهار داشت: به طور مثال باید هزینه نقل و انتقال برای ورود به دانشگاهِ دانشجوی خارجی در کشور فراهم شود یا زبان فارسی که در دانشگاه‌های کشور ارائه می شود، محدودیت‌هایی را برای این دانشجویان خارجی ایجاد می‌کند.

<>وی بیان کرد: برای رفع این مشکل، ارائه بیش از 15 رشته به زبان انگلیسی در پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران از بهمن ماه در برنامه ها قرار گرفته است، همچنین دانشکده‌های ما هم در صورت آمادگی می توانند این دوره ها را برگزار کنند.

<>رئیس دانشگاه تهران عنوان کرد: معتقدم  با این تمهیدات و توسعه ارتباطاتی‌ می‌توانیم پیشرفت چشمگیری در  جذب دانشجوی خارجی داشته باشیم.

<>نیلی یادآورشد: باید قدم‌های محکم‌تری برداریم. اگر در حوزه بین المللی  توسعه  پیدا نکنیم در حوزه‌های دیگر هم با محدودیت مواجه می‌شویم.

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها
و مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶